Vis enkelt innlegg
Gammel 15-12-09, 21:31   #6
mrc
Bør lage seg en tittel selv

mrc sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Regjeringens miljøsatsing

Akkurat når det gjelder biodrifstoff er jeg til en stor grad enig med et som har blitt gjort. Bruk av bioressurser til å lage drivstoff på denne måten er egentlig en veldig dårlig utnyttelse av den energien kontra for eksempel direkte produksjon av elektrisk kraft med de samme bioressursene.

Har man et område hvor det er mye bioressurser som kunne vært brukt til å lage drivstoff kunne det være mer effektivt at lokal industri e.l. ble satt opp med et lite kraftverk som kunne utnytte energien langt bedre.

Det irriterer meg imidlertid stort at man har et temmelig ensidig fokus på bilen i miljøspørsmålet. Det er ganske enkelt veldig vanskelig for mange å ikke ha bil. Å gjøre det dyrere kan teoretisk sett også virke mot sin hensikt, ettersom selv om man ønsker å gjøre et bevist valg på noen områder, får man ikke råd pga. man trenger bilen.

Vi kjører ca. 15 000 km i året, familien på 5. Det er ikke så alt for mye vi kunne redusert dette. Samtidig er det vel snart ti år siden vi har vært på en sydentur, vi bor i en ganske liten bolig som er ganske enkel å varme opp, vi spiser ikke så mye rødt kjøtt. Men det er en del områder vi sikkert kunne gjort flere endringer for å gjøre innsparinger miljømessig.

Men vi er avhengig av bilen for at hverdagen skal gå rundt. Og for det skal vi straffes. Siden vi er en familie på 5 trenger vi også en litt større bil enn en Passat. Dette skal man altså slik Torgeir Micaelsen fra Ap ser det straffes ekstra hardt for.

For Micelsen er det ingen forståelse for at ikke alle har muligheten til å ta sykkelen til jobb hver dag. Jeg kjenner ikke bakgrunnen til Micaelsen, men jeg sitter nok med inntrykket av vi har å gjøre med noen som bor sentralt nært jobb og ikke har stiftet familie ennå. (fyren er privat virkelig sykkel-entusiast....)

Nei, få fattigfolket bort fra veien........

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat