Vis enkelt innlegg
Gammel 05-02-10, 10:43   #11
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er rosa prinsessekjoler ødeleggende for likestillingen?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Men det liker jo faktisk gutter også? Guttebarn liker ofte også å ha på seg smykker, kjoler og lignende, og de elsker glam og glitter, jeg ser det titt og ofte og har også en sønn som elsker sånt, mye mer enn storesøsteren (hun er mye mer guttete enn ham). Det at man tror jenter er mer glade i å pynte seg har vel mer å gjøre med at det er DE som har fått "lov" til det opp gjennom årene? Mannfolk er jo opplært til at sånt er jentete.

Ikke sant? Jeg bruker lite sminke (kanskje i snitt en dag i uken), bruker ikke negllakk, er lite glad i shopping osv. Det samme gjelder mannen min (vel, han sminker seg ikke i i det hele tatt). Det er ikke sånn at vi ikke bryr oss om hvordan vi ser ut, men vi bruker mye mindre energi på det enn mange andre ting. Jeg har to jenter som heller ikke er interessert i klær, vet knapt hva sminke er og de leker like mye med dokker som med tog. Tilfeldig? Nei, det tror jeg faktisk ikke.