Vis enkelt innlegg
Gammel 05-02-10, 12:23   #19
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er rosa prinsessekjoler ødeleggende for likestillingen?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg har ikke noe ønske om at datteren min skal velge seg et yrke hvor hun tar lang utdanning for å få elendig betalt for å være snill mot andre mennesker. (Innser at dette er en mulig brannfakkel.)

Men du lar henne velge selv, ja? Er det sykepleieryrket du sikter til? Tre år er ikke sååå lang utdannelse da. :enda en brannfakkel:

Opprinnelig lagt inn av Embs, her.

Jeg ønsker meg, som Mim og andre, mer unisex klær, leker, sportsutstyr for at gutter og jenter skal kunne tørre å være "både rosa og blå". Prinsesselek kan være flott, men da må vesle Ola få lov til å være prins som blir reddet av den tøffe prinsesse Kari. Og Kari i prinsessekjolen må få høre at hun er tøff og sterk og ikke bare søt og snill.

Dere som er for unisexklær for barn, synes dere også det burde være mer unisexklær for voksne? Foretrekker dere å gå i skjorte og bukse og ikke skjørt og topp?

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Jeg synes at voksne kvinner som sier sånt faktisk er et ganske stort problem jeg da. Dette er en personlig oppfatning som du har og som bygger på kulturelle forskjeller. Ikke noe som ligger hardwiret i jenter og gutter.

Historieløst er det også.

Hva mener du med det?

Opprinnelig lagt inn av Maki, her.

Nei, rosa prinsessekjoler er ikke ødeleggende for likestillingen. Ikke de blå heller. Og heller ikke den grønne traktoren.
Jeg har tre jenter, og de to eldste på 10 og 13 år har fått både rosa prinsessekjole og grønn traktor. De har lekt rolleleker som mor-og-barn, og politi-og-røver. De klatret i trær, og innimellom har de lakkert negler også. Lillesøster på 11 mnd har både rosa klær og dukker. Og grønn traktor

over den grønne traktoren. Alle vet da at den røde, Massey Ferguson, er mye bedre enn John Deere. Du kan ikke ofre kvaliteten på likestillingens alter. :sjokkert:

Fjas til side: Jeg tror, som noen andre her sa, at bevisstgjøring og det å selv være en god rollemodell er viktigere enn hvilken lego og kjolefarge man velger for barna sine.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat