Sv: Er rosa prinsessekjoler ødeleggende for likestillingen?
Opprinnelig lagt inn av rine, her.
Dere som er for unisexklær for barn, synes dere også det burde være mer unisexklær for voksne? Foretrekker dere å gå i skjorte og bukse og ikke skjørt og topp? 
Når det gjelder unisexklær, mener jeg farger og pynt som gjør at det ikke er "typisk jente" eller "typisk gutt". Sånn det er nå, har gensere i jenteavdelingen ofte trykk med prinsesser og glitter, mens en genser i gutteavdelingen er svart/blå med superhelter eller biler. Forskjell på bukser er nevnt over her et sted. Med unisex tenker jeg klær som går litt på tvers av dette. Rosa genser med superhelt, orange genser med traktor og glitter, blå genser med dyremotiv osv. Og selvfølgelig vil det være plagg som er mest for gutter eller jenter som skjørt/kjoler eller dress (bruker små gutter det?), men kjolene kan også være litt sprekere i farger og pynt. Hvorfor finnes det ikke røde kjoler med bilde av en Massey Ferguson eller grønne med en John Deere for eksempel? (Skulle gjerne hatt det selv, jeg...)