|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
This is normal!
|
![]() Sv: Er rosa prinsessekjoler ødeleggende for likestillingen?
Når det gjelder unisexklær, mener jeg farger og pynt som gjør at det ikke er "typisk jente" eller "typisk gutt". Sånn det er nå, har gensere i jenteavdelingen ofte trykk med prinsesser og glitter, mens en genser i gutteavdelingen er svart/blå med superhelter eller biler. Forskjell på bukser er nevnt over her et sted. Med unisex tenker jeg klær som går litt på tvers av dette. Rosa genser med superhelt, orange genser med traktor og glitter, blå genser med dyremotiv osv. Og selvfølgelig vil det være plagg som er mest for gutter eller jenter som skjørt/kjoler eller dress (bruker små gutter det?), men kjolene kan også være litt sprekere i farger og pynt. Hvorfor finnes det ikke røde kjoler med bilde av en Massey Ferguson eller grønne med en John Deere for eksempel? (Skulle gjerne hatt det selv, jeg...)
![]() |
![]() |
#2 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det er akkurat det jeg også tenker. Jeg skulle ønske de ikke kun laget gutteklær med Cars og Spiderman på, og at jeg feks. kunne få tak i en badedrakt med superhelter på, i stedetfor bare med Barbie og Hello Kitty. Jeg blir så forbanna på dette kjønnsdelings-greiene når det gjelder klær med motiver! Man kan saktens holde seg unna slike klær og kjøpe litt mer nøytralt, men når man har ei jente som har helt dilla på Spiderman og Cars vil man jo være litt grei.
![]() |
#3 |
Muligens verdt å vente på
|
Har du sagt det til dem? Det kan jo være de er enige med deg nå de får tenkt seg om.
Foretrekker at gutta går i skjørt og topp.
![]() |
|
|