Vis enkelt innlegg
Gammel 21-03-10, 22:58   #4
Left
Passiv

Standard

Sv: Ok å kjefte på sutrete barn (eller foreldrene) på restaurant/kafe?

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Du sa
Enig med de som sier at om man vil ha MATRO så får man spise hjemme hos seg selv.

Det utsagnet er lett å tolke på den måten at man ikke trenger å ta hensyn til andre når man er ute. Vil man ha matro, får man værsågod holde seg hjemme, liksom. Og det er faktisk ikke sånn at alle foreldre gjør hva de kan for å unngå ubehagelige situasjoner med urimelig mye barnegråt/sutring osv. Ja, barn lager lyd og det er helt normalt. Og det er forskjell på lyder og hva man bør tåle. Og man må nok påregne mye unødvendige lyder fordi ikke alle foreldre bryr seg om slikt. Ikke alle foreldre ikke gidder å gjøre noe med barnas oppførsel når det går utover andre. Jeg har sagt fra én gang til en som satt med en hylende baby på en skoleforestilling. Vi hørte ingenting, vi som satt rundt. Bare denne hylende babyen. Da jeg pent spurte om hun kunne gå ut med barnet, som hadde hylt ustoppelig hele tiden, ble hun kjempesint. Det var nemlig hennes rett å høre forestillingen. Sånne foreldre får jeg krupp av.

Det er settingen som avgjør. Her er jeg helt enig. Da er det ikke greit med hyling hvis den vedvarer.

Svar med sitat