Vis enkelt innlegg
Gammel 30-03-10, 23:53   #11
Mani
Helt vanlig

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 1
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor i Norge tror du det er best å vokse opp - og hvorfor?

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Jeg tror forresten at familien vår blir sett på som ganske eksotiske her i bygda, og alle vet at vi har planer om å flytte herfra om 3-5 år. Vi er "tøffe" som ikke reiser charter (men mekker sammen en Spaniatur selv), vi har steke meninger om homofili som går på tvers med det de fleste i bygda mener, jeg shopper klær fra nettet, vi reiser ofte til byn, vi drar ofte på fjellet og vi har som motto at "borte best, men hjemme bra".
Jeg tror mange spekulerer i om vi har mye penger, siden vi skal til USA i sommer.

Hvor er det egentlig dere bor Jeg bor da vitterligen på bygda selv men kjenner meg så utrolig dårlig igjen av beskrivelsen av bygdenorge som bakstreversk og homofob.

Kjenner at jeg er glad for for den bygda jeg har da, selv om andre steder sikkert kan være like fine. Det må vel ikke være sånn at det ene nødvendigvis er bedre enn det andre. By eller land, smak og behag, begge med sine fordeler, ulemper og forskjeller.

Og ja, her lever folk åpenlyst homofile, tar kjønnskifteoperasjoner, handler på ebay og reiser til gud vet hvor. Men klart, det finnes også da også mennesker her som jeg føler jeg har fint lite til felles med, men da velger jeg meg bare bort fra dem da og tenker ikke større over det.

Når det er sagt kjenner jeg virkelig ikke behovet for å rosemale stedet heller, jeg kunne godt ønsket meg mer av slikt og et anderledes sånn. Men det ville jeg vel sikkert godt kunne følt på i tjukkeste Oslo også da, det ville bare vært andre ting.