Sv: Hvor i Norge tror du det er best å vokse opp - og hvorfor?
Opprinnelig lagt inn av rine, her.
Er det så mye bedre?
For homoene, så. 
Neida. Jeg ser hva du sier, og jeg tror absolutt ikke man er bakstreversk bare fordi man bor i en bygd. Men jeg føler at det er lettere å velge sin omgangskrets i byen. På mitt oppvekststed var det - på godt og vondt - nærmest umulig å velge bort noen, til det var det for få. Det tror jeg er sunt for barn i den forstand at man påtvinges en aksept for noen grad av ulikhet; som fireåring kjente jeg f.eks veldig mange flere mennesker over sytti enn jeg tror min datter vil gjøre som fireåring. Fordi man kjente alle.
Samtidig strakk denne toleransen for ulikhet seg bare til et visst punkt. De som gikk utenfor det, var helt utenfor. Det fantes ikke noe alternativt miljø for dem.
Jeg er slett ikke sikker på at gjennomsnittsmennesket er så mye mer tolerant her enn der, men det er utrolig behagelig å kunne velge bort dem man synes er tåper & tullinger. 
(Her snakker jeg dog om en ganske ekstremt liten bygd. Det finnes selvsagt bygdesamfunn hvor dette er enklere. Vi var tre stykker i barneskoleklassen).