Vis enkelt innlegg
Gammel 24-04-10, 22:31   #25
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: ER alle julegavene du gir bort ervervet med spesiell omtanke?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Alle gavene er valgt ut med omtanke her, men jeg kjøper bare gaver til 7 barn, jeg da, og da er mine egne barn inkludert. Hvis jeg skulle kjøpe gave til så mange at jeg måtte ty til samlebåndshandel, ville jeg heller kutte ut å kjøpe gaver til dem. Jeg har generelt ikke noe til overs for "pliktkjøp" av gaver og ønsker heller ikke å motta slike gaver fra andre.

For meg er det å glede meg over å kjøpe (eller lage, de sjeldne gangene det skjer) fine gaver som jeg tror vil falle i smak hos mottakeren hele poenget med julegavene. Skulle jeg hamstret i januar, hadde jeg heller droppet hele greia.

Jeg signerer Teofelia av hele mitt hjerte!

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg setter for øvrig ikke noe likhetstegn mellom det å kjøpe gaver på salg og det å ikke legge ned omtanke i gavene. Jeg er strående fornøyd når jeg finner noe på salg som jeg ellers ikke ville hatt råd til å gi bort.

Igjen! Jepp.

Jeg vet jo at det er mitt innlegg du først og fremst sikter til, selv om jeg ikke kan huske å noen gang å ha brukt Whiskey Tango-kortet.

Samtidig må jeg jo innrømme at du i HI nå fronter den type gavehandling jeg ikke har sansen for da. "Pliktgaver". Jeg er, helt ærlig, av den oppfatning at hvis man skal kjøpe gaver kun for pliktens skyld, for å ha gitt "noe", så lar jeg det heller være. Jeg synes man skal kjøpe gaver for å glede mottakeren, og da må man nødvendigvis legge litt følelse inn i handlingen.

Om man legger omtanken i handlinga i Januar, Juli eller Desember til full pris eller med 75% avslag betyr heller mindre, men det er jo lettere å vite hva den enkelte ønsker seg på høsten enn fremfor på nyåret.

Jeg handler ikke gaver til 30 stykker da, og det kommer ikke til å skje heller.

Liker du selv og motta en gave der det er helt opplagt at avsender ikke har tenkt på at du skulle få den?

Jeg har jo selvsagt mottatt slike gaver i mitt liv og det er jo de mest unødvendig brukte pengene i verden. En gave gitt av plikt, mottatt av en som enten legger det på loftet, kaster det eller gir det til Fretex?

Det er jo ikke nødvendigvis slik at en ugjenomtenkt gave ikke treffer, men jeg foretrekker å vite at våre gaver ikke handler i overnevnte kategori.

Sist redigert av Vianne Rocher : 24-04-10 kl 22:39.
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat