Sv: Hva er den skumleste grøsseren dere har sett?
Hoy...har ramla helt av lasset med grøssere jeg gitt... Digga sånne filmer før, men husker jo ikke en eneste tittel jo (kjenner dog igjen noe av innholdet når dere forklarer da...) Enten har jeg blitt pingle etter at jeg fikk unger, eller så har jeg rett og slett ikke tid til å se noe særlig med film lengre...
Opprinnelig lagt inn av Interference, her.
Så tja, grøssere som kødder litt med hodet ditt er kule, splatter er ikke kult, og torturfilmer er bare jævlige.
Men titler, forslag? Det var det du ville ha, sant? 
Enig! Splatter er IKKE kult!
Er en hårfin balanse mellom hva som er en god grøsser, og hva som blir "overkill" med splatter, blod og gørr...
Og altformange blir ødelagt av en banal avslutning... F.eks Langoliers (Stephen King fra 1995)... Husker at jeg satt som på nåler, helt til den siste halvtimen av filmen...*skal ikke avsløre*
Opprinnelig lagt inn av Morella, her.
Hva heter de to norske filmene som kom ut for noen år siden da? 
Mener du Rød Snø? Fy flate for en dårlig film! Første og ENESTE film jeg faktisk SLO AV før jeg så den ferdig!! (satt på nattevakt og så den, og både jeg og kollegaen min ble mer opptatt av strikkinga enn filmen etterhvert for å si det sånn )
Villmark var overraskende bra! Den ble på en måte "nærmere" siden den var på norsk...
...men det har vel kommet enda en norsk film i det siste?
Opprinnelig lagt inn av Flubby, her.
Jeepers Creepers var veldig ubehagelig...
Jeepers Creepers har jeg faktisk sett... Og jeg syns den var eeeekkel!! (men husker ikke helt slutten da...)
Opprinnelig lagt inn av Iset, her.
Tennisbanen? Den MÅ jeg nesten bare se, altså! Husker forøvrig en som het Heisen tror jeg, den handlet om en heis som levde sitt eget liv. Jeg har i omtrent alle år etter den filmen, hatt heisskrekk og tatt trappene om det så var 10 etasjer opp. Jeg tør å ta heis nå, men jeg liker det ikke. Jeg kan ikke huske sist jeg gikk inn i en heis uten å tenke på at dette kanskje var siste gang jeg var i live.
...skal IKKE se den da. Har ikke heisskrekk, men blir av og til hjemsøkt av ekle heis-drømmer som ikke ender så bra kan man si... 
|