Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Hva er den skumleste grøsseren dere har sett?

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-05-10, 00:41   #41
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er den skumleste grøsseren dere har sett?

Jeepers var utrolig skuffende ja, fy søren så de ødela noe som kunne blitt en bra film.
Jeg digger Nightmare on elm street filmene, directors cut. Det er noe med hele tanken på å kunne bli invadert mens man sover. Og barnereglen de synger hele tiden.
Ellers så ble jeg vettaskremt av the ring, det ble ikke bedre av at telefonen min ringte akkurat når skjermen gikk over i grått når filmen sluttet. Jeg turde ikke slå på tven på lange tider etter det.
Rose red er og en fin grøsser, dog noe langtrukket og lett overdrevet, men jeg får fremdeles litt ståpels i nakken når jeg ser den.
Ellers så er sånne tannlege/torturgreier/the cube og lignende for syke. På samme hylle vil jeg legge The hills have eyes. Det er den grusomste filmen jeg har sett noen sinne tror jeg, og jeg forbanner den idioten som sa jeg burde se den. Faen til ondskap, jeg blir dårlig bare jeg tenker på den.

Så tja, grøssere som kødder litt med hodet ditt er kule, splatter er ikke kult, og torturfilmer er bare jævlige.
Men titler, forslag? Det var det du ville ha, sant?

Gammel 04-05-10, 00:48   #42
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

One, two, Freddie's coming for you
Three, four, knocking on your door
Five, six, wear a crusifix
Seven, eight, better stay up late
Nine, ten, never sleep again

Har du sett nyinnspillingen, Inter? Hvis ikke må vi jo se den på neste grøsserkveld!

Gammel 04-05-10, 00:52   #43
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Nyinnspilling? Hæ? Kult! Den vil jeg se.
Jeg har ALLE de gamle elm street filmene. Nr 1 er jo selvsagt best, men de andre er og underholdende.

Og

Gammel 04-05-10, 00:54   #44
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

(Kilde: youtube.com)

Gammel 04-05-10, 00:58   #45
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Oh, John Connor jo! Men kjipt at det ikke er Robert Englund som spiller Freddie i denne, det blir jo helt feil med noen andre.

Gammel 04-05-10, 02:22   #46
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Standard

Faen, det er jo helt feil stemme jo.
Men alikevel, den må sees!

Gammel 04-05-10, 02:37   #47
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Jeg er ikke grøsserfan og skygger unna grøssere, psykothrillere og alt som minner om splatter.

Det har likevel hendt at jeg har sett noen.

En film som gjorde inntrykk, men som knapt kan kalles grøsser er "Needful things". Det var ikke en skummel film, men jeg synes filmen var grusom på grunn av det ondskapsfulle som ble spredt på en tilsynelatende vennlig måte. Fordekt ondskap.

Den filmen er så dårlig! Jeg gremmet meg gjennom den og var poddesur i uker etterpå. Faktisk er jeg enda litt sur når jeg tenker på den.

Boka, derimot er veldig god. Men i filmen hadde de endret hele konseptet, detaljer som hadde så utrolig mye å si for storyen, og som hadde kostet nada å få med i filmen. Ondskapens hotell derimot, det er filmen sin.

Ellers er jeg dårlig på grøssere, særlig de med blod og gørr.

Gammel 04-05-10, 07:35   #48
Morella
Superbasinella

Morella sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Hva heter de to norske filmene som kom ut for noen år siden da?

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-10, 07:55   #49
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.

Den filmen er så dårlig! Jeg gremmet meg gjennom den og var poddesur i uker etterpå. Faktisk er jeg enda litt sur når jeg tenker på den.

Boka, derimot er veldig god. Men i filmen hadde de endret hele konseptet, detaljer som hadde så utrolig mye å si for storyen, og som hadde kostet nada å få med i filmen. Ondskapens hotell derimot, det er filmen sin.

Ellers er jeg dårlig på grøssere, særlig de med blod og gørr.

Jeg har ikke lest boka, men kan se for meg at det må være en nedtur å se filmen når man har lest boka. Det er mange år siden jeg så filmen og det jeg husker er at den var ond og ekkel på en måte som skremte meg mer enn de fleste andre filmer jeg har sett. Også har jeg en stor forkjærlighet for Max von Sydow, det må sies.

The Shining (Ondskapens hotell) var fæl første gang jeg så den. Jeg så den igjen for et par år siden og jeg synes fremdeles det er en god film med prima skuespillere, men den var ikke like skummel lenger.

Når det gjelder skrekkfilmer så tror jeg at jeg er sånn konstruert at hjernen kobler ut på en måte hvis storyen blir virkelighetsfjern. "The Shining" er skummel pga. psykiatrien. En del filmer med spøkelser, omens, og andre overnaturlige ting skremmer meg lite.. paradoksalt nok ettersom jeg faktisk ikke avviser det overnaturlige.
Det samme gjelder actionfilmer. Jeg kobler ut når det blir for villt og da gir ikke filmene meg noe. Litt synd i grunnen at jeg ikke klarer å "henge med" på enkelte filmer som i grunnen er bra.

Hvis det blir for absurd derimot koser jeg meg.

"Riget" er fascinerende, men kan vel heller ikke kalles skrekk.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-10, 08:05   #50
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Sjette sansen er fantastisk. Den og The others, de er ganske like synes jeg. Samme tema, på en måte. Fantastiske filmer, to av mine absolutte favoritter!

Jeg hater meg selv like intenst hver gang jeg er så fårete at jeg faktisk ser slike filmer - men kan også si - sånn i ettertid - at filmene var bra.

Gammel 04-05-10, 08:10   #51
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Filmen som nok noen sinne har gjort sterkest inntrykk og fortsatt setter en støkk i meg bare ved synet ... Chuckie - dukken som dreper!!!

Gammel 04-05-10, 08:10   #52
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

One, two, Freddie's coming for you
Three, four, knocking on your door
Five, six, wear a crusifix
Seven, eight, better stay up late
Nine, ten, never sleep again

Har du sett nyinnspillingen, Inter? Hvis ikke må vi jo se den på neste grøsserkveld!

Å huff, dette husker jeg også med skrekk!!!

Gammel 04-05-10, 08:27   #53
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Morella, her.

Hva heter de to norske filmene som kom ut for noen år siden da?

Ingen norske grøssere har funket, synes jeg. De er spennende, men ikke skremmende. Jo, De dødes tjern fra 50-60-tallet ble jeg litt nervøs av, men bare pga. den kråka på taket, den hjemsøkte meg i noen dager.

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Når det gjelder skrekkfilmer så tror jeg at jeg er sånn konstruert at hjernen kobler ut på en måte hvis storyen blir virkelighetsfjern. "The Shining" er skummel pga. psykiatrien. En del filmer med spøkelser, omens, og andre overnaturlige ting skremmer meg lite.. paradoksalt nok ettersom jeg faktisk ikke avviser det overnaturlige.
"Riget" er fascinerende, men kan vel heller ikke kalles skrekk.

Her er vi helt i hver vår ende på skalaen, hehe. Jeg er nemlig helt motsatt, jeg blir KUN skremt av grøssere med spøkelser. Sikkert fordi jeg er mye mer redd for sinte spøkelser enn for øksemordere, logisk eller ikke. Jeg blir ikke skremt av noe annet. Så det MÅ være filmer med spøkelser, som feks. The Others, Changeling, The Eye osv.
Riget er fantastisk! Jeg likte også den amerikanske utgaven, Kingdom Hospital. Det er ikke grøssere nei, men veldig bra og kanskje litt creepy til tider.

Opprinnelig lagt inn av Absalone, her.

Filmen som nok noen sinne har gjort sterkest inntrykk og fortsatt setter en støkk i meg bare ved synet ... Chuckie - dukken som dreper!!!

Chucky er totaaalt ødelagt etter alle disse komediene i kjølvannet av filmene. Bride/Seed of Chucky osv. Ikke at jeg synes filmene er skumle uansett, men.

Gammel 04-05-10, 08:59   #54
Albertine
Passiv

Standard

Den skumleste filmen jeg har sett er Ghostbusters. Sier litt om meg.

Svar med sitat
Gammel 04-05-10, 09:02   #55
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sjette sansen er fantastisk. Den og The others, de er ganske like synes jeg. Samme tema, på en måte. Fantastiske filmer, to av mine absolutte favoritter!

Jepp. Og jeg må si at jeg ble rimelig skremt av The Village. Ikke minst fordi jeg blir vettaskremt av filmer der verdensbildet mitt raser sammen. Sist nå i Shutter Island.

Ellers er Invation of the Bodysnatchers noe av det skumleste jeg har sett. Denne scenen er desidert den skumleste scenen ever:

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-10, 09:08   #56
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Den skumleste filmen jeg har sett er Ghostbusters. Sier litt om meg.

Vi kunne jo hatt filmkveld. Tornerose, Gremlings og Ghostbusters.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-10, 09:18   #57
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Tror jeg er ganske herdet jeg også, for mange av disse syntes jeg bare var tullete. Manglet liksom det som tiltaler meg.

En film vi satte på med forventning var "1408" av Stephen King. (http://www.imdb.com/title/tt0450385/)

We did'nt see it coming, for å si det slik. Når man snakker om skumle ting - ting man frykter - hva er egentlig det man frykter mest?

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-10, 09:25   #58
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

1408 hadde bra potensiale men ble litt for Hollywood, i hvert fall i forhold til novellen, som var HELT annerledes. Skulle ikke tro filmen var hentet fra boka whatsoever. Men jeg likte den vel egentlig. Den minnet meg litt om Silent Hill (spillene), den klaustrofobiske følelsen, ting som forandrer utseendet (hotellet) osv. Sånt digger jeg!

Gammel 04-05-10, 09:31   #59
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

1408 hadde bra potensiale men ble litt for Hollywood, i hvert fall i forhold til novellen, som var HELT annerledes. Skulle ikke tro filmen var hentet fra boka whatsoever. Men jeg likte den vel egentlig. Den minnet meg litt om Silent Hill (spillene), den klaustrofobiske følelsen, ting som forandrer utseendet (hotellet) osv. Sånt digger jeg!

Men det med datteren var jeg ikke forberedt på, og det tok meg vel litt på senga. Men i retrospekt så ser jeg jo egentlig hva poenget er.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-10, 09:55   #60
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

The Ring (og det lille jeg så av) The Grudge. Mannen måtte være med meg på toalettet på utesteder også.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:02.