Vis enkelt innlegg
Gammel 08-02-07, 09:30   #2
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Året etter fødselspermisjonen

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Nei, jeg er ikke enig i at det er et valg. Som sagt er søvn et fysiologisk behov. Hos oss starter dagen 06:20, og dermed må vi også i seng senest 22:30.

Personlig tror jeg at det er både usunt og på grensen til farlig å sove for lite. I tillegg tror jeg det er litt "mote" det å skryte av hvor lite man sover, som om det gir en slags heltestatus. Men jeg tror også at mange faktisk overdriver, og utelater den middagsluren på sofaen eller at de tar det igjen i helgene.

Men her vi jo veldig forskjellig?

Etter jeg fikk barn har jeg sjelden mer en 6 timers søvn om natta, og det går greit. Jeg er sjelden supertrett om morgenen, og hviler aldri på ettermiddagen.. Men om jeg er hjemme med datteren min kan jeg ta meg en dupp på formiddagen sammen med henne. Men jeg føler sjelden behov.

Men jeg vet jo av flere som er veeeldig avhengig av å sove 8 timer + ekstra dupp på dagen en gang. Eller som sover på kveldstid. Så dette er nok veldig individuelt.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat