Sv: Stygg skrape på bildøren - hva ville dere gjort ift synderen?
Opprinnelig lagt inn av Irma, her.
Jeg har hørt folk argumentere med at det er så idiotisk å være redd for bilen sin, for riper og sånt. I andre land bryr man seg ikke om den slags osv
Jeg synes ikke det er idiotisk at andre er redd for bilen sin selv om jeg personlig gir blaffen i om vår bil har riper eller ikke. Samboeren min pleier bilen som et barn og synes det er kjempekjipt når lakken blir får riper. Og det synes jeg er helt greit. Men jeg blir sint på at når han mener at jeg lar ungene "herpe" bilen fordi jeg lar dem spise en brødskive i bilen etter barnehagen, ha på seg skitne sko, ta bøtter og spader med litt sand på inn i bilen osv. Da synes jeg heller vi kan kjøpe billige biler som det ikke er så farlig med. Men det er jo en helt annen sak.
Også kom jeg til å tenke på en observasjon vi gjorde da familien min ferierte i California da jeg var 11 år. Det var en person som kom til bilen sin som han tidligere hadde lukeparkert. Men bilene på begge sidene av bilen hans hadde parkert så nært at han ikke kom seg noen vei. Han satte seg sint inn i bilen og begynte å kjøre i full fart frem og tilbake, rett i begge bilene. Det var HELT EKSTREMT!!! Jeg har aldri sett noe lignende. Han bare gasset på helt til luka var så stor at han kom seg ut. Bilene nermest spratt bakover/ fremover og det ble selvsagt skader på alle tre bilene, og om jeg ikke husker feil kom bilene han kjørte i i kontakt med bilene som stod på andre siden også. Jeg ble også kjemperedd. Vi som stod på fortuet kunne jo ha fått metallbiter mot oss siden det løsnet deler fra bilene.
|