Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Stygg skrape på bildøren - hva ville dere gjort ift synderen?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-06-10, 18:16   #11
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stygg skrape på bildøren - hva ville dere gjort ift synderen?

Etter å han lest Floksa sine innlegg så står det klarere for meg hvorfor tre ulike skader som andre påførte den forrige bilen min aldri ble meldt i fra fra den skyldige. Det kostet oss ca. 20 000,- da vi skulle bytte den inn. Det tilsvarte omtrent en og en halv måneds fulltidsjobb for meg den gangen. For meg framstår det som helt ufattelig å gjøre noe slikt, det samme som Floksa gjør her - virke overrasket over at mennesker kan finne på å si i fra dersom man gir beskjed hvis man har forvoldt skade på en annens bil. Jeg har hatt skyld i forbindelse med en ryggekræsj (eller rettere sagt et lite dult) en gang. Den andre bilen var gammel og fikk en liten ripe. Det kunne ikke falle meg inn og ikke melde i fra. Jeg husker at jeg brukte en selvlysende overstryktningspenn eller noe sånt (det eneste jeg hadde for hånden) og en kassakvittering for å etterlate navn og nummer. Eieren var så glad at hun nesten gråt da hun ringte, fordi jeg hadde lagt igjen beskjed. Det ble en skade for 2000,- kroner.

Jeg har hørt folk argumentere med at det er så idiotisk å være redd for bilen sin, for riper og sånt. I andre land bryr man seg ikke om den slags osv. Etter å ha opplevd fratrekk for tre skader andre har forvoldt på min bil med kr. 20 000,- så ser jeg litt annerledes på det. Biler er dyrt og holde, og dyrt å drifte. Og dyrt å knerte. Det er derfor man har forsikring og kasko. Det er til for å brukes.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:33.