|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
can-jur
|
![]() Sv: Stygg skrape på bildøren - hva ville dere gjort ift synderen?
Mulig det bare er jeg (og lovverket) som ser en signifikant forskjell på å rygge på noen med en bil (ved et uhell) og å skumpe borti et cafèbord ved et uhell, eller være uheldig å komme borti en bildør? (ref ikke gjøre som kvinnen i trådstarters tilfelle, men faktisk være uheldig)
![]() |
![]() |
#2 |
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Stygg skrape på bildøren - hva ville dere gjort ift synderen?Hvis du virkelig lurer på hvilke uttalelser jeg sikter til
Ja, det er ikke så lang unna iallefall. Du skriver jo at du gir jamt faen om du skulle komme til å ripe opp noen andres bil. Senere følger du opp med at de gangene dette har skjedd, (selv om du hevder du ikke er en ond kjerring) så legger du ikke igjen noe beskjed så du kan få gjort opp for deg.
Hvor får du det fra at lovverket skiller mellom disse eksemplene?
![]() |
#3 |
can-jur
|
Fordi det dreier seg om å kjøre bil og der fungerer lovverket annerledes.
![]() |
![]() |
#4 |
Leser
|
Rygger du i en bil er du erstatningspliktig. Hvis man er uheldig å kommer bort i en bildør er det vel ikke noen klare regler (så vidt jeg vet). Skumper man bort i et kafebord og ødelegger PC-en til noen er det heller ikke noen klare regler (så vidt jeg vet).
![]() |
|
|