Vis enkelt innlegg
Gammel 01-07-10, 12:59   #79
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Svømmeopplæring i skolen?

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Det var da litt ev en friskusløsning. Det er ikke bare-bare å finne seg en strand med grei badetemperatur, som ikke er infestert av brannmaneter, hvor man ikke har krabber som løper over bena ens når man tråkker i slimete tang. I tillegg bør svømmekunnskaper holdes ved like, det nytter ikke med et par ganger hver sommer. Så jo, jeg mener at i kalde Norge så er det nødvendig med bassenger for å holde svømmekunnskapene ved like.

Jeg tror nok at de fleste steder i Norge er det varmt nok til å ta et bad iallefall store deler av sommeren, i hvert fall i innsjøer. Kanskje ikke helt oppe i nord, men jeg har tilbragt en del sommerferier i nordnorge, og det har da vært bading der også. Og det er ikke brennmaneter i innsjøer, og for alt det andre fins det badesko. Det er noe med å ta litt ansvar selv. Og barn bryr seg jo mindre om det er litt kaldt enn vi voksne gjør, så da må man kanskje ofre seg litt. Mine barn har badet i både sjø og innsjø siden midten av mai, mens jeg syns det er først nå det begynner å bli greit.

Og jeg er enig med Billa - det er faktisk vårt ansvar å sørge for sånne ting. Fint hvis skolen kan følge opp, men det er vi som har det endelige ansvaret for våre barn.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat