Sv: Hvor tidlig så barnet ditt Star Wars/Ringenes herre?
Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.
Det kan sikkert hende at jeg feilvurderer barna mine iblant. Men samtidig har jeg virkelig ikke all verdens tiltro til kriteriene til de som setter aldersgrensene heller. Og selvsagt er en slik aldersgrense en forenkling, de forestiller seg en standardsjuåring (osv.) og setter grensa deretter.
Jeg vet at inne på FP er det et høyere nivå på mange områder enn du finner i RL; Utdannelse, politisk interesse/engasjement (nevner ikke politisk retning ), lover og regler, samfunnsdebatt osv. osv.
Jeg tror allikevel kanskje at vi ikke automatisk skal tro at barna våre _ikke_ er på det jevne snittet når det gjelder hva de tar inn over seg av medier, hva de blir påvirket av eller er sårbare for. Følelsemessig modenhet om du vil. Jeg er enig med Zöe i at det virker som det er MANGE av FP barna som har sett disse filmene til tross for (til dels betydelig) lavere alder enn anbefalt. Det er litt rart, synes jeg.