Sv: Åpner du post som kommer til barnet ditt?
Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.
En Era? Synes du det er så stor forskjell på mail og snailmail? At du vil lære han at post er privat, men du innehar alle passordene hans i dataverden? Hvorfor er det så forskjellig for deg?
Fordi han er på facebook og clup pengvin dvs. at resten av verden har tilgang rett inn på barnerummet. Det er en vesentlig forskjell mellom www. og posten A/S.
Jeg mener det er viktig at han lærer å bevege seg på nett og håndtere sosiale medier nå mens han er liten og jeg faktisk har noe jeg skulle ha sagt( og mens det øverste hodet fortsatt har hovedkomandoen) jeg går ikke inn og sjekker hva han og kompisene han prater om, men jeg vet hvem han ommgåes og hvor han er på nett, det mener jeg egentlig jeg har plikt til å passe på. På samme måte som i RL.
Dette med at han faktisk også etterhvert har rett til et offentlig privatliv OG må lære å håndtere det er litt nytt og derfor noe jeg måtte tenke over, og derfor er papirpost faktisk et greit sted å begynne.
Han kan lese så om han vil dele hva Farmor skriver til bursdagen er det opp til ham kom jeg frem til, men det har ikke vært en problemstilling til nå siden han ikke har fått post ennå. Men etter at jeg tenkte gjennom det synes jeg at det er på tide at bursdagshilsner ol. addreseres til ham og at det er et skritt på hans vei til å bli voksen, og noe jeg tror han vil synes er litt stas.
(Også begynner jeg å lure litt på hvorfor ingen addr. til ungene men alltid til oss? Kun burstagsinvitasjoner på kort har kommet addresert til dem)
Sist redigert av era : 01-08-10 kl 23:59.
|