|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Åpner du post som kommer til barnet ditt?Jeg åpner ikke eldste sine brev, og ikke brev jeg ser er private til de minste (type brev fra venner/besteforeldre og bursdagsklubb).
![]() |
#22 |
På opplading
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Åpner du post som kommer til barnet ditt?De minste mine åpner ikke posten sin selv nei, men så har de heller ikke fått privat post av den art at det er koselige brev. Det går i legetimer osv.
![]() |
#23 |
Come what may...
|
![]() Sv: Åpner du post som kommer til barnet ditt?Nei åpner ikke brevene deres. Dem synes det er så stas å åpne brevene sine selv. Minste er 5 år. Og eldste er 10,5 år.
![]() |
#24 |
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Åpner du post som kommer til barnet ditt?Jeg åpner ikke private brev nei. Men brevene som kommer til de fra banken, i dems navn åpner jeg, og de får ikke se. Dette fordi vi sparer til de, og vi syns ikke de har behov for å vite hvor mye som står der før de skal få pengene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
oppbevares tørt
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Åpner du post som kommer til barnet ditt?Jeg lar henne åpne selv, men ser over skuldra...... |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
can-jur
|
![]() Sv: Åpner du post som kommer til barnet ditt?Om jeg ikke vet hva det dreier seg om, så gjør jeg det ja. Og det kommer jeg til og fortsette med i ganske lang tid. Akkurat som jeg kommer til å ha kontroll over nett bruk og epost. Det betyr ikke at at de er frarøvet ethvert privatliv, men et visst innblikk skal jeg ha. En 8-9-10-12-15 åring skal uansett ikke få brev/epost de foresatte ikke kan vite om. Merk VITE om, ikke nødvendigvis lese.
![]() |
![]() |
#27 |
Leser
|
![]() Sv: Åpner du post som kommer til barnet ditt?Mine barn får ikke det som jeg regner som privat post, de får noen postkort om sommeren, men de kommer jo uten at man trenger å åpen den. Jeg og mannen får heller ikke privat post. Jeg har ingen problemer med at ungene og/eller mannen åpner min post, og heller ikke at det går motsatt vei. Ungene åpner gjerne posten selv fordi de synes det er litt stas, men mannen er bare glad for at jeg åpner regningene.
![]() |
#28 |
i vesterled
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Åpner du post som kommer til barnet ditt?Jeg åpner offentlige brev, men ikke bokpakker, blader, bursdagsinvitasjoner eller pakker. Jeg tror aldri han har fått noe jeg ikke har skjønt hvem er fra, hadde det vært noe jeg hadde vært i tvil om hva er ville jeg nok åpnet det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() Sv: Åpner du post som kommer til barnet ditt?De synes det er morsomt med post, så er de kan godt få åpne selv, men er det mer formelle brev så åpner jeg det. De synes ellers at post er morsomt. Men siden bare storesøster kan lese litt, så blir det jo uansett til at man leser alt som kommer. Når de blir eldre vil nok dette endre seg, hvis de blir mer aktive i forhold til post, og at det kan komme ting de vil ha i fred. Pr. i dag er de jo ikke det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Passiv
|
![]() Sv: Åpner du post som kommer til barnet ditt?Nei, det gjør jeg ikke. De åpner selv. Det hender det er dumt. |
![]() |
![]() |
#31 |
Må man ha en tittel?
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Åpner du post som kommer til barnet ditt?Åpner ikke brev som er til dem fra private avsendere nei. Leser ikke postkort som er til dem heller, før de selv har sett dem.
![]() |
#32 |
VeloppDragen
|
![]() Sv: Åpner du post som kommer til barnet ditt?Mine får stort sett brev fra Nav og lege/sykehus, de åpner jeg. Men da åtteåringen fikk brev fra kjæresten sin, fikk han selvsagt åpne det selv.
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22) |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Bør lage seg en tittel selv
Hvor: østfold
![]() Sv: Åpner du post som kommer til barnet ditt?
Fordi han er på facebook og clup pengvin dvs. at resten av verden har tilgang rett inn på barnerummet. Det er en vesentlig forskjell mellom www. og posten A/S.
00 04 10 Sist redigert av era : 01-08-10 kl 23:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Det ordner seg alltid
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Åpner du post som kommer til barnet ditt?Både og. Noen brev åpner jeg men de fleste får han åpne selv. Han er snart 6,5 år. Han elsker å få post, så gleden av å se et brev med navnet sitt på skal han få ha så mye som mulig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Åpner du post som kommer til barnet ditt?Nå er glitterbarnet såpass liten at jeg må lese brev for ham, og jeg vet som regel om de fleste som kommer på forhånd. Men vi åpner i fellesskap, og når han er stor nok til å lese selv åpner han selvsagt selv. Tannlegeinnkallelser og slikt kommer jeg nok til å ha kontroll på en stund utover det også, men han får åpne dem selv.
![]() |
#36 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Åpner du post som kommer til barnet ditt?Det var ikke meningen å henge deg ut altså, era, jeg var bare nysgjerrig på hvorfor du syntes det var så stor forskjell. Mine barn bruker også nett aktivt, dog ikke FB. Ingen av de har fylt 13. Men på msn og Habbo har de passord jeg ikke vet om. Jeg prøver heller å appellere til åpenhet på deres initiativ.
![]() |
#37 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Åpner du post som kommer til barnet ditt?Jeg åpner "offentlige" brev som tannlegeinnkallinger og info fra skolen, ja. Private brev ville jeg ikke åpnet, men det tror jeg aldri de har fått, bare postkort. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Passiv
|
![]() Sv: Åpner du post som kommer til barnet ditt?Mine får ikke lov til å bruke Habbo. Alle som lar ungene bruke Habbo er slepphendte. |
![]() |
![]() |
|
|