Vis enkelt innlegg
Gammel 10-08-10, 13:57   #189
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Utsagn i artikkel om at kvinner vil forsørges, fra Dagbladet

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

På hvilken måte er det fordømmende å orientere om at mange fulltidsarbeidende er i en slik situasjon at ungene kan ha kortere dager i barnehage enn det foreldrene er på jobb? Jeg presiserer jo nettopp at noen forutsetninger må ligge til grunn.

Det var ikke det som var fordømmende. Folk må gjerne ha au pair, barnepike, besteforeldre og fleksitid eller alt på en gang for min del. Men jeg opplever det som fordømmende når noen (ikke du, jeg mener det generellt) ikke kan respektere andres valg, og for eksempel sier stakkars de barna som blir levert først og hentet sist. Gjerne de samme som ikke syns noe om at man jobber deltid.

Men som sagt, jeg vet at mine barn trives i barnehagen og på SFO, selv om de noen gang blir slitne etter lange dager. Og jeg trives med 100% stilling. Og finner jeg noen gang ut at jeg vil jobbe deltid så bryr jeg meg ikke om hva andre måtte mene om den saken, men jeg ser helst at de ikke legger ut om hvordan jeg ødelegger for alle andre.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat