Sv: Utsagn i artikkel om at kvinner vil forsørges, fra Dagbladet
Opprinnelig lagt inn av kristine, her.
Men tror du ikke dette kan oppfattes som fordømmende? Jeg gjør hvertfall det. Jeg vet at mine barn storkoser seg i barnehagen og på SFO, men jeg og den andre mammen som leverer tidlig og henter sent har kjent veldig på det at vi er de eneste som gjør det, og at andre ikke syns det er riktig.
Forøvrig: Dersom jeg vil jobbe fullt må faktisk barna være lange dager i barnehagen. Sambo reiser hele tiden (det er nok feil det også), og de har besteforeldre som jobber lengre dager enn de fleste jeg kjenner. Da blir man veldig sånn "between a rock and a hard place"
På hvilken måte er det fordømmende å orientere om at mange fulltidsarbeidende er i en slik situasjon at ungene kan ha kortere dager i barnehage enn det foreldrene er på jobb? Jeg presiserer jo nettopp at noen forutsetninger må ligge til grunn.
Herlighet. Det finnes folk som har råd til å ansette au pair og ha ungene virkelig korte dager i barnehagen. Er det fordømmende å si det også? Naboen har en mor som passer ungene deres flere ettermiddager i uka; er hun også fordømmende?
Det får da være måte på lange tær, altså.
|