Vis enkelt innlegg
Gammel 22-08-10, 17:22   #445
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.316
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Denne er jeg spent på jussen i

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Jeg var ikke spydig. Jeg har lagt frem dokumentasjon på hvordan barnevernet skal behandle mistanker om overgrep under samvær. At du så kommer med en påstand om at dette er tull og at barnevernet kan gjøre noe helt annet enn det som faktisk står i retningslinjene det er linket til får faktisk stå for din regning. Eksempelet du kom med var jo ikke et eksempel på et slikt avvik fra retningslinjene heller.

Jeg har aldri sagt at det var tull, hvorfor skriver du så det? Jeg tror vi skal gå tilbake og se hva jeg faktisk har skrevet før du tar videre av.

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

I så ekstreme saker har barneverntjenesten mulighet til å hjelpe og støtte bostedsforelder hvis man mener at denne er skikket til å ha omsorgen alene, og hvis man mener at barna ikke bør ha samvær med den andre forelderen.

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Såvidt jeg husker, var det for å få omsorgen alene. Men jeg kan huske feil.
Poenget er i alle fall at barneverntjenesten kan vurdere å gjøre mer enn de er lovpålagt når det kommer til dette, med grunnlag i barnets beste. Men jeg vet også at det er veldig ulik kompetanse og praksis rundt på de ulike barnevernkontorene.

Så sier du:

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Nei, de kan ikke det.

Fra veilederen:
"Barnevernet kan imidlertid ikke stanse et barns samvær med samværsforelderen, men barnevernet kan råde bostedsforelderen til å gjøre dette, og gi vedkommende nærmere veiledning omkring hvordan dette kan skje. Barnevernet kan også veilede bostedsforelderen om hvilken hjelp man kan få på familievernkontoret, man kan tilby hjelp til politianmeldelse, eller videre henvisning til helsetjenesten."

"Dersom barneverntjenesten støtter bostedsforeld-eren i at det som beskrives er bekymringsfullt, og de vurderer bostedsforelderen som oppriktig og troverdig, kan de uttrykke sin støtte, og gi sin anbefaling om at samvær inntil videre bør stanses eller endres."

Jeg forstår ikke helt hva du mener er feil av det jeg har sagt? Det står jo ingen nøyaktig beskrivelse av hvordan barneverntjenesten skal gå inn og veilede bostedsforelder. Det betyr jo ikke at jeg har sagt at de har mulighet for å gå inn å "gjøre noe helt annet enn det som faktisk står i retningslinjene"?

Jeg har også spesifikt sagt at jeg ikke uttaler meg kun om dette med samvær og vold.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat