Sv: Denne er jeg spent på jussen i
Opprinnelig lagt inn av safran, her.
Ingen grunn til å bli spydig. Du mente at det var feil at
"… Poenget er i alle fall at barneverntjenesten kan vurdere å gjøre mer enn de er lovpålagt når det kommer til dette, med grunnlag i barnets beste."
og det er det faktisk ikke. Barnevernloven er en skjønnsmessig lov.
Nå uttaler jeg meg ikke kun om dette med samvær og vold.
Jeg var ikke spydig. Jeg har lagt frem dokumentasjon på hvordan barnevernet skal behandle mistanker om overgrep under samvær. At du så kommer med en påstand om at dette er tull og at barnevernet kan gjøre noe helt annet enn det som faktisk står i retningslinjene det er linket til får faktisk stå for din regning. Eksempelet du kom med var jo ikke et eksempel på et slikt avvik fra retningslinjene heller.
Jeg har sjekket med de fire barnevernsdistriktene nærmest meg og jeg har sjekket med krisesenteret nærmest meg om dette praktiseres. Jeg har også snakket med barneombudet. Alle bekrefter at det praktiseres slik jeg har beskrevet. Krisesenteret kunne også legge til at dette er en endring som har kommet de senere årene.
Hva barnevernet gjør ellers skal jeg ikke uttale meg om, det har jeg ikke noen spesiell kunnskap om. Det er kun problemstillingen om barn som utsettes for overgrep under samvær jeg har satt meg inn i.
Sist redigert av Slettet bruker : 22-08-10 kl 11:01.
|