Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Denne er jeg spent på jussen i

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-08-10, 15:02   #10
Slettet bruker
Passiv

Standard

Sv: Denne er jeg spent på jussen i

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Men det kan jo ikke barnevernet gjør uansett? Mulig jeg har misforstått noe fundementalt, men så vidt jeg vet kan bare barnevernet iverksette tiltak i samarbeid med foreldrene (omsorgspersonene) - hvis foreldrene nekter, trenerer arbeidet (ja, kort sagt, ikke samarbeider), så må jo barnevernet gå vi andre instanser (fylkesmannen?) for å iverksette tiltak Stemmer ikke det jeg sier her, da?

Jeg hadde en ufattelig elendig formulering.

Jeg mente at det ikke noe sted i de rutiner jeg har sett som gjelder i dag åpnes for slikt.

Men - hvis foreldre ikke vil ha hjelp fra barnevernet i dag så kan bv gå via fylkesmannen og vedta tiltak enten foreldrene vil eller ei. Det kan de ikke overfor samværshjem. Heller ikke fylkesmannen kan fatte vedtak som samværshjem ikke har lyst på. Absolutt eneste mulighet for barnevernet ved problemer i samværshjem er at bostedsforelder tar saken selv, subsidiært at barnevernet tar over omsorgen for barnet.

Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:09.