Sv: Denne er jeg spent på jussen i
Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.
Finnes det virkelig en lovtekst som sier at om det
er bevist at den ene forelderen er uegnet som forelder, så må man fremdeles sende ungene dit, og hvis en nekter, så er det en selv som mister omsorgen og ikke Idioten som beviselig ikke er egnet som forelder? Det var nemlig den ene tingen vi var enige om, nemlig at et sånn land ville vi ikke bo i.
Men i et land hvor det er lov å banke opp ungene, og barnevernet kun krever at det står mat på bordet derimot? Jeg tuller litt her nå altså, men jeg er litt alvorlig også. Jeg har snakket med psykologer som har tatt utdannelsen i USA, de sier at det har vært helt forferdelig å se hvor dårlig rettsvern barna har der, og hvor barnevernet er på et ganske annen planet med tanke på å sette barnas behov i sentrum. Jeg tror ikke det finnes så mange land i verden som er bedre på å sikre barns rettigheter enn Norge, så jeg tror dere skal måtte lete litt for å finne nytt bosted.
Jeg mener for øvrig at det er en skam at lovverket fungerer slik det gjør på dette området, også er jeg samtidig litt glad for at vi lever i et demokrati, for da har vi anledning til å være med å påvirke disse tingene. Man har funnet et totalt idiotisk utslag av lovverket, og det jobbes med saken.