Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Denne er jeg spent på jussen i

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-08-10, 18:30   #10
Slettet bruker
Passiv

Standard

Sv: Denne er jeg spent på jussen i

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Jeg har aldri sagt at det var tull, hvorfor skriver du så det? Jeg tror vi skal gå tilbake og se hva jeg faktisk har skrevet før du tar videre av.
Jeg forstår ikke helt hva du mener er feil av det jeg har sagt? Det står jo ingen nøyaktig beskrivelse av hvordan barneverntjenesten skal gå inn og veilede bostedsforelder. Det betyr jo ikke at jeg har sagt at de har mulighet for å gå inn å "gjøre noe helt annet enn det som faktisk står i retningslinjene"?

Jeg har også spesifikt sagt at jeg ikke uttaler meg kun om dette med samvær og vold.

Det jeg siterte var dette:

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Selvsagt kan de de. Barneverntjenesten kan gjøre ganske mye mer enn det som står i rutinene dersom det er til barnets beste.

Dette er hva du skrev som jeg kommenterte. Jeg synes da virkelig det fremkommer her at du mener at barnevernet bryter eller gjør noe annet enn det som er beskrevet i rutinene deres at de skal?

Som du ser - og som du selv siterer - det er altså bostedsforelder barnevernet skal jobbe mot. Ikke samværsforelder. Det står også klart at barnevernet ikke kan stanse samvær. Dette må bostedsforelder gjøre - og dermed løpe risiko for omsorgsovertagelse fra den andre forelderen. Barnevernet kan gi råd eller anbefale å ringe politiet eller lege - det samme vil jo enhver forbipasserende på gaten mest sannsynlig kunne gjøre.

Det å stanse samvær derimot - det gjør de ikke. Det må bostedsforelder gjøre selv. Og feiler denne i dette så ser du lenger bak i samme veileder at da skal barnevernet vurdere omsorgsovertagelse.

Jeg har forøvrig understreket at det kun er barnevern i forhold til vold ved samvær jeg har noen kunnskap om, annet barnevernsarbeid kan jeg ikke uttale meg om.

Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:31.