Vis enkelt innlegg
Gammel 31-08-10, 11:30   #91
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er snusbruk i barnehagen ok?

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Når man snakker om rollemodeller så er det jo egentlig en fin ting at barna kan se at også ok mennesker røyker, drikker, snuser og har noen minuser ved seg. Om de en gang kommer dit at de begynner med slikt selv, så sitter de der med inntrykket av at det er det bare Tyven Johnny Ronny som gjør slike ting.

Jeg vet ikke om jeg helt mener dette, men jeg tenker litt på det noen ganger. Alt er så riktig, sunt og sterilt rundt ungene at de vokser opp og tror at alle dårlige vaner er ensbetydende med at man er svak og dum. Og i det de oppdager egne dårlige sider så mister de helt respekten for seg selv.

Jeg tror barna fint kan få det perspektivet uten at de ser de i barnehagen røyke og snuse. Jeg synes det er forskjell på å gjøre ting hjemme i sitt private hjem, og på jobb i en barnehage.

Og det blir jo det samme greia som når du sier du forteller Poden at snusing ikke er en bra ting, men at folk gjør det likevel? Du sier jo at du ikke ønsker han skal ta etter også.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat