Vis enkelt innlegg
Gammel 18-12-10, 22:15   #1
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er norske barn friskere?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Sånn evidence-based er det en fordel, spesielt for barn av mødre med allergier, at de introduseres for allergener mens mor ammer og dermed skiller ut noe av allergenet i morsmelken. I hvertfall peker undersøkelsene i den retning, og det ser ut til at det kan være en fordel for barn med disposisjon for peanøttallergi at de blir introdusert for peanøtter i ammeperioden, samtidig er det endel sentra som vil vente veldig lenge med introduksjon av kumelkprotein for barn som ikke ammes hvis det er alvorlig allergi i familien. (NB - dette er ikke gjennomforsket og ikke endel av de norske anbefalingene, bare siterer det som ble diskutert på en astma-og allergikongress jeg var på i mai).

Men ja, det er ikke evidens for at amming hjelper utover det å gi "morsmelkparaply" for gluten og andre allergener. Ergo ville jeg tenkt som du gjør, introdusere egg og i det hele tatt, og dermed stå fritt til å gjøre hva du vil med ammingen.

Spise masse nøtter selv da? Jeg har ingen allergier men mannen min er veldig allergisk mot en del ting.

Hun har fått noe kumelkproteiner da, jeg oppdaget at mannen min blander inn smør i middagsmaten hennes, jeg har brukt rapsolje. Men hun har ikke reagert og smør er vel kanskje mer prosessert og tåles bedre enn ferskmelk? Hun kommer ikke til å få vanlig melk før hun er året har jeg tenkt.

Jeg liker ikke å amme, og har gjort det bare fordi det er Lurt når de er små, så jeg kutter med det samme det ikke er noe helsegevinst lenger.