Sv: Planleggingsdag i bhg?
Opprinnelig lagt inn av Apple, her.
Vi har vel 5 dager, tenker jeg. Jeg synes egentlig det er rart at de bare kan stenge sånn. Det er vel ingen andre service-institusjoner som kan det. Da leier man inn folk den dagen.
Vi har sønnen vår i sykehusbarnehage, og synes godt vi kunne får velferdspemisjon de dagene de gjelder. Det erjo vår arbeidsgiver som eier barnehagene. Vi jobber begge ved sykehuset, og mannen får av og til perm, men ikke jeg. 
SFO er jo en tilsvarende service-institusjon og den stenger jo når det er palnleggningsdag den også.
Det skal mye til å sammenligne dette servicetilbud med endel andre, dt er tross alt snakk om barn som er litt mere avhengig av å forholde seg til de samme meneskene hver dag.
Det er vel ikke noen større grunn til at dere skal ha velferdspermisjon en andre med barn i barnehage som ikke er drevet av samme arbeidsgiver.
Når ma jobber på sykehus har man jo i tillegg stort sett litt større mulighet til å bytte vakter o.l slik at man har fri den dagen, det har jo ikke de som har vanlig 8-16 jobb.
Selvsagt er det ikke alltid like kult at barnehagen (eller SFO/Skole) har planleggningsdag (i allefall ikk de dagene man har glemt det )
Men dagene blir faktisk brukt til noe som kommer barna til nytte senere.