Sv: Planleggingsdag i bhg, ansatte fri?
Opprinnelig lagt inn av Avatar, her.
Jeg trodde faktisk også at plandager ble brukt til nettopp det. Jeg unner virkelig barnehageansatte og lærere avspassering, men hvorfor behøver de gjøre det alle sammen på en gang? Jeg vet ikke om noen andre bedrifter som stenger en hel dag fordi alle skal avspassere, og det er virkelig IKKE for at det ikke jobbes overtid altså.
Men er dere helt tette i pappen hele gjengen!!?? 
Leser dere ikke hva folk skriver. Vi avspaserer ikke vanlig overtid de gangene vi jobber inn en planleggingsdag.
Man har til rådighet et visst antal dager i året til planlegging, i min barehage er vi så "kundevennlige" at vi bare har 3, normalt er vel 5.
Jeg tror i grunn ikke det er så veldig ofte at det planlegges andre dager en akkurat den aktuelle planleggingsdagen. Noen ganger passer det dog best at vi tar et kurs dagene i forveien. Planleggingsdagene blir plottet inn i starten på barnehageåret for at foreldrene allerede i august skal vite hvilke dager de må ordne med fri/annen barnepass. Når vi da kommer til januar så kanskje det ikke passer for en aktuell forelser å komme akkurat den dagen vi har avsatt til planleggeing, derfor hyrer vi inn på kveldstid/helg, vi har dermed jobbet inn planleggingsdagen.
Vår barnehage hadde slitt maks om vi skulle jobbe mer overtid en vi allerede gjør, og dermed generert enda med avspasering.