Vis enkelt innlegg
Gammel 10-02-11, 12:18   #468
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Folkets info] Urovekkende info om HPV-vaksinen

Opprinnelig lagt inn av Avatar, her.

Og ang. dette, så har jeg dessverre ikke alt jeg lagret på pc`en den gangen jeg leste meg opp om vaksinen (den pc`en er død), men dette, fra lommelegen, sier ca. det samme:

Myte: Det er unødvendig å ta HPV-vaksinen dersom du tar celleprøver regelmessig.

Fakta: Dersom du tar celleprøve hvert tredje år, slik man blir anbefalt, vil risikoen for kreft bli redusert med 60-80 prosent. Effekten av å ta celleprøver regelmessig er derfor omtrent den samme som å ta HPV-vaksinen. Men risikoen for livmorhalskreft reduseres ytterligere dersom du både tar celleprøver regelmessig og er vaksinert.

Hentet herfra: http://www.lommelegen.no/829398/hpv-...myter-og-fakta

Du snakker veldig mot deg selv nå, Avatar, eller så leser du tilgjengelig materiell feil.

HPV-vaksinen beskytter mot HPV type 16 og 18. Dette er de to typene som oftest gir livmorhalskreft (ansvarlig for 70 % av tilfellene), grunnen til at du skal fortsette å ta celleprøver er fordi vaksinen ikke beskytter mot alle HPV-typene som kan forårsaker livmorhalskreft.