|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#461 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: [Folkets info] Urovekkende info om HPV-vaksinen
Dette er en viktig greie for meg også. Jeg kan ikke se mine barn i øynene og si at "jeg trodde jeg visste bedre enn de som har mest peiling på dette, så det må du svi for". Derfor kommer lillejenta i magen til å få denne vaksinen, som vel inngår i standardgreia for henne når den tid kommer. Og derfor fikk Knerten (og jeg og mannen for den del) svineinfluensavaksine når han var 15 mnd gammel. Fordi de anbefalte det, de som har mest peiling, og skulle vi være så uheldige... ja, så ville jeg ikke se ham i øynene og måtte leve med konsekvensene av at jeg trodde jeg visste bedre enn de som jobber med dette.
![]() |
#462 |
Ringskrømt
|
Legen jeg hadde før jeg flyttet frarådet alle sine pasienter med høyt kolestrol egg.
![]() |
#463 |
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
Og ang. dette, så har jeg dessverre ikke alt jeg lagret på pc`en den gangen jeg leste meg opp om vaksinen (den pc`en er død), men dette, fra lommelegen, sier ca. det samme: |
![]() |
![]() |
![]() |
#464 |
En Som Trener
|
Her ville jeg lagt absolutt mest vekt på den uthevede setningen jeg da.
![]() |
#465 |
Mother of Dragons
|
Men det forandrer ikke det faktum at man har hatt et forstadium til kreft og det er ikke det samme risikomessig å aldri hatt forstadiet. Nå blander man epler og pærer her.
![]() |
#467 |
Slumrende Ullteppe
|
Jepp - og det medførte blant annet at ei mor jeg kjenner til, som har et barn med samme genfeil som Lillemann, bebreider seg sjøl noe så til de grader. Det må jo være hennes feil at barnet har denne genfeilen, fordi barnet fikk MMR-vaksinen. (Eller hva nå som er tilsvarende der hun bor i USA.)
What doesn't kill you, makes you stranger. Sist redigert av Inagh : 10-02-11 kl 12:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#468 |
Ringskrømt
|
![]() |
#470 |
På vei
Medlem siden: Sep 2006
Nå syns jeg faktisk du er litt vanskelig. Hvis begge metodene gir ca samme redusert risiko for å utvikle livmorhalskreft, er effekten i form av redusert risiko faktisk ca den samme. Selv om metodene virker på vidt forskjellige måter, og selv om "celleprøve-metoden" har ubehagelige bivirkninger i form av operasjoner etc for de det oppdages forstadier til kreft på. Jeg forstår virkelig ikke poenget med å mase mer om dette. |
![]() |
![]() |
![]() |
#471 |
Glamorøs
|
Jeg syns virkelig ikke det er det samme. Esme forklarer godt:
![]() |
#472 |
På vei
Hvis man kun ser på redusert risiko for å utvikle livmorshalskreft, er effekten den samme. (Så fremt det stemmer at begge metodene gir ca 70% redusert risiko for å utvikle livmorhalskreft, som det hevdes.) Nytten er altså den samme. At kostnadene ved de to metodene er vidt forskjellige, er en helt annen sak, og dermed er det ikke vilkårlig hvilken metode man bør gå for hvis man (hypotetisk sett) skulle valgt bare en metode. Selvfølgelig velger man det som gir minst risiko totalt og går for begge metoder. |
![]() |
![]() |
![]() |
#473 |
Ringskrømt
|
![]() Sv: [Folkets info] Urovekkende info om HPV-vaksinenJeg prøver ikke å være vanskelig, og jeg kan godt slutte å stille spørsmål/uttale meg hvis det oppleves som ubehagelig på noe vis. Men jeg skjønner ikke hvordan man kan påstå at regelmessige celleprøver har samme effekt som vaksinen, når sannheten er den at vaksiner og celleprøve mer utfyller hverandre. Undersøkelsen skal avdekke forstadier for kreft, altså unormale celler og alvorlighetesgraden, mens vaksinen imidlertid vil redusere forstadier forårsaket av HPV 16 og 18. Det er jo langt ifra det samme?
![]() |
#474 |
Off the map.
|
![]() Sv: [Folkets info] Urovekkende info om HPV-vaksinenJeg har forstått det sånn som Skremmern.
![]() |
#475 |
På vei
Exactly my point! (Jmf mitt forrige innlegg). Bortsett fra at jeg er uenig i Skremmeren sine påstander om at Avatar snakker veldig mot seg selv, eller leser tilgjengelig materiell feil, som jeg mener er ubegrunnet. Sist redigert av ElinM : 10-02-11 kl 13:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#476 |
ej ikke møjkets heije
|
Her tenker jeg akkurat som Esme. Jeg har ikke noen særlig kompetanse på dette området. De personene i landet som har slik kompentanse mener at det er fornuftig å ta vaksine, så da stoler jeg på dem.
![]() |
![]() |
#477 |
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
Ja, og det er jo ingen som er uenig i det? |
![]() |
![]() |
![]() |
#478 |
Passiv
|
![]() Sv: [Folkets info] Urovekkende info om HPV-vaksinenOk, jeg ser at jeg er nokså alene om å reagere på motbøren som Venhild får i denne tråden, så det bekrefter vel bare det som tidligere personlighetstester har vist, nemlig at jeg er en nokså naiv person. |
![]() |
![]() |
#480 |
Epikur
|
Du er veldig snill, da.
![]() |
Emneord |
folkets info, hpv-vaksinen, klassiker |
|
|