Sv: Fluor eller ei?
Opprinnelig lagt inn av Esme, her.
Vel, jeg synes jo at voksne kan godt prøve, de kan jo pusse tennene mange flere ganger om dagen. Men å ikke gi fluor til barn er å regne for omsorgssvikt. Det er faktisk en alvorlig feil å gjøre.
Og så må jeg si Amelie, at jeg slutter aldri å forbauses over hva som treffer en streng hos deg. Nettsider og artikler som får alle alarmbjeller å ringe hos alle andre, de får du da ofte en følelse er sanne og viktige. Er du ikke sykepleier? Du må da kunne bedre kildekritikk enn dette?
Lege-Esme, påstår du at det er ren omsorgssvikt å ikke gi fluor til barna sine?
(Jeg syns en forelder må ha rett til det, men mye verre er det om en gir blaffen i tannhelsa og ikke tenker over hva slags (mengde) mat/drikke barnet får.)
Og at jeg som sykepleier ikke bør stille spørsmål til annet enn det som er opplest og vedtatt av Staten? Er det virkelig regler her på FP for hva slags kilder en legger ut? Har jeg gjort noe galt? Jeg trodde jeg hadde all rett til å vise til linker eller artikler med annerledes synspunkt. Jeg påstår ingenting, men synes det er gøyalt og spennende å se hva slags argumenter og tanker som kommer frem her på FP.
At jeg kan være undrende, ydmyk og kritisk til mye, ser jeg selv på som en styrke. Jeg tror iallefall ikke jeg er arrogant eller bedrevitende... Vi er forskjellige, det er jo det som er spennende, er det ikke?