Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Fluor eller ei?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-03-11, 07:09   #21
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Fluor eller ei?

Det er ikke fluor i tannkrem, men fluorid.
Jeg kommer til å gi fluoridholdig tannkrem til mine barn som jeg alltid har gjort.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-11, 07:19   #22
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

http://www.dagbladet.no/tegneserie/fagprat/?1300230000

Denne oppsummerer vel godt hva jeg mener om saken.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-11, 07:42   #23
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

http://www.dagbladet.no/tegneserie/fagprat/?1300230000

Denne oppsummerer vel godt hva jeg mener om saken.

Men det er da vel også mulig å ha god tannhelse uten fluor?

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-11, 07:50   #24
Nip
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Oct 2010
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

Det er vel ikke akkurat noe hemmlighet at det strides om flour? Det er som med mye annet. Jeg velger å gi ungen flour men har hatt perioder hvor jeg har grublet litt over det. Jeg spiser også abbor som det er kvikksølv i og uten tvil frukt og grønt med masse sprøytet dritt på seg, osv osv.
Idiotisk sammenligning forøvrig men jeg bare tar innover meg at jeg ikke kan forholde meg til alt som er potensielt veldig farlig.

Signerer.

Nip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-11, 07:54   #25
Mauser
Frafallen

Mauser sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

'Da fluor akkumuleres i kroppen og tilførsel nedsætter intelligensen, bliver slutresultatet, at befolkningen får mindre mulighed for at engagere sig og evne til at opdage eller modstå tyranni.'

Nok et bevis på Myndighetenes Skumle Masterplan. Nå må Folket våkne!

Gammel 18-03-11, 07:55   #26
Mauser
Frafallen

Mauser sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nip, her.

Signerer.

Signere kan du gjøre på rommet ditt. Evt i kontraktmøte med favorittmegleren din.

Gammel 18-03-11, 08:43   #27
Mandino
inn i dimman

Mandino sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi har gått ned på fluordosen i forhold til tabletter etter råd fra tannlegen, som mente det holdt i massevis å bruke bare fluortannkrem. Begge jentene (snart 4 og 6 år) får 1 tablett av laveste dose på kvelden. Tannlegen mente fluortabletter kun burde benyttes ved antydning til hull og at de kunne gi flekkskader på tennene.

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-11, 08:47   #28
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Selvfølgelig får gutta våre fluor. Jeg og brødrene mine har vokst opp ned fluor, og har nesten ikke hull.

Anne C er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 18-03-11, 08:53   #29
Tangerine
Eklektisk

Tangerine sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Selvfølgelig får gutta våre fluor. Jeg og brødrene mine har vokst opp ned fluor, og har nesten ikke hull.

Mine to har fått fluor, og har allerede hvert sitt hull (i melketenner). Desto bedre grunn til å fortsette med fluor.

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-11, 09:03   #30
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Amelie, her.

Vel, jeg synes jo at voksne kan godt prøve, de kan jo pusse tennene mange flere ganger om dagen. Men å ikke gi fluor til barn er å regne for omsorgssvikt. Det er faktisk en alvorlig feil å gjøre.

Og så må jeg si Amelie, at jeg slutter aldri å forbauses over hva som treffer en streng hos deg. Nettsider og artikler som får alle alarmbjeller å ringe hos alle andre, de får du da ofte en følelse er sanne og viktige. Er du ikke sykepleier? Du da kunne bedre kildekritikk enn dette?

Gammel 18-03-11, 10:50   #31
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Amelie, her.

Det er sikkert mulig, men jeg stoler ikke på hverken min, barnehagens eller barnas (3 og 6 år) evne til å følge opp et slikt regime.

Gammel 18-03-11, 13:51   #32
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Samme her. Jeg har faktisk aldri hatt hull, og ikke ungene heller - eldste er nå snart 18 år.

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-11, 13:53   #33
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Jeg har også vokst opp med fluor men jeg har hatt mange hull.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-11, 14:01   #34
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Knerten får Flux.
Foreldrene har ialle fall fluortannkrem, og en boks med "voksenflux" innkjøpt sånn siden jeg fikk mitt livs første hull under forrige svangerskap, så denne gangen tok jeg noe flux. (Så får tannlegetimen jeg skal ha i vår avklare om det gjorde nytten...)
Mannen bruker i perioder fluorskyllevann.

vi kan vel konkludere med at vi enten tar bedre vare på Knerten sine tenner enn våre egne, eller at vi utsetter ham for ondskapen, men ikke oss selv i like stor grad...

Gammel 18-03-11, 14:12   #35
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Vi gir ungene både godteri og fluor.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-11, 14:33   #36
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Minni, her.

Jeg har også vokst opp med fluor men jeg har hatt mange hull.

Det er jo heller ingen som påstår at fluor er noen garanti mot hull. Det er mange andre faktorer som også virker inn.

Gammel 18-03-11, 14:47   #37
Nora H
Magisk

Nora H sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Nora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Moren min vokste opp uten å bruke fluor, og har hatt masse hull i tennene. Jeg har fått fluor fra jeg var barn og aldri hatt ett eneste hull. Jeg er derfor ikke i tvil om at min datter skal få fluor.

Gammel 18-03-11, 14:50   #38
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dette er samme opplegg som vaksineskepsis. Man vet at fluor gir bedre tannhelse nærmest uavhengig av alt annet man gjør. Det har vært stilt spørsmål i enkelte perifere artikler med dårlig dokumentasjon om fluor på et eller annet vis også kan ha negative effekter, men da gjerne i vesentlig høyere doser enn det som anbefales til tannformål.

For meg er det ingen tvil om hvordan denne saken faller ut. Jeg kan ikke forstå at man kan la være å gi barna sine fluor over hodet.

*vurderer å lage en tråd om at man bør la være å spise fisk på grunn av mulige tungmetaller og miljøgifter, grønnsaker på grunn av sprøytemidler og økologisk på grunn av bakterieinnhold*.

Gammel 18-03-11, 14:55   #39
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Dette er på siden av saken men siden vi alle er opptatt av god tannhelse vil jeg slå et lite slag for tanntråd! En gang om dagen på alle fra 3 års alder. Det er tilogmed fluor(id??) på den!

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-11, 14:56   #40
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

*vurderer å lage en tråd om at man bør la være å spise fisk på grunn av mulige tungmetaller og miljøgifter, grønnsaker på grunn av sprøytemidler og økologisk på grunn av bakterieinnhold*.

Kan du ikke ta med sauene på hedmarken(?) som må avstråles for radioaktivt innhold i flere uke på beite før de sendes til slakteriet!

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:18.