Vis enkelt innlegg
Gammel 20-04-11, 19:14   #14
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Økologisk mat er ren bløff

Opprinnelig lagt inn av Benmurphy, her.

Jeg kjøper gjerne økologisk mat, men den skal helst være produsert i Norge, eller i et nært naboland; jeg har ingen tro på økologisk merkede produkter fra middelhavsområdet eller fra Asia. Men jeg tror jeg har en litt annen innfallsvinkel til økologisk matproduksjon enn det som er vanlig; jeg tror ikke at økologisk produksjon er mer miljøvennlig, og jeg tror heller ikke at økologisk produsert mat er mer sunn. Jeg tror heller ikke at økologisk dyrehold er nødvendig eller tilstrekkelig for at dyrene skal ha det bra. Det jeg derimot tror er at matprodusenter som tar bryet med å gjøre dette økologisk jevnt over faktisk bryr seg om kvalitet og gjør dette på en ordentlig måte. Hvis jeg kunne få et merke som sa at maten var tradisjonelt produsert, men med omhu, og uten overforbruk av gjødsel eller sprøytemidler, så ville jeg ha kjøpt det. Jeg tror ikke på at «kunst»-gjødsel eller tradisjonelle sprøytemidler er nevneverdig mer skadelige enn de tilsvarende økologiske produktene hvis de brukes i riktige mengder og på riktig måte, men overforbruk kan være et stort problem.

Ben "Monsanto is evil" Murphy

Der sier du det jeg tenker uten å greie å formulere det. Økologisk bonde er snill og bevisst bonde på et vis. Det kan være dette er veldig feil, men det er sånn jeg har tenkt.