Vis enkelt innlegg
Gammel 20-05-11, 13:44   #80
apan
I mål

apan sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmanten som ga bort alt hun fikk

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg har nå tenkt mye på dette. Jeg kjenner at jeg bryr meg veldig lite om hva nabojenta brukte de 200 kronene hun fikk av oss til sin konfirmasjon på. Men hvis det er tilstrekkelig mange som ga 200 kroner så blir det jo en anseelig sum med penger. Kanskje synes jeg ikke det er så galt at de ble brukt til å gi til et veldedig formål, men jeg tenker også på at denne summen kan brukes til bygge et fundament. Det er greit å si at man har penger nok når man er 14-16 og bor hjemme. Det er verre når du er 24, nyutdannet og trenger et sted å bo med skyhøyt depositum.

Jeg er helt enig med deg. Dersom jeg hadde gitt bort et stort beløp til konfirmasjonen til en nær slektning, ville jeg forventet at foreldrene hadde noenlunde kontroll på hva pengene ble brukt til. Og da at det ble noen som var noenlunde nyttig; type lappen, bolig, studier eller en fin ferie. Jeg hadde faktisk ikke hatt sansen for at hele beløpet gikk rett videre til en veledig organisasjon, med mindre jeg visste om dette på forhånd.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat