Sv: Konfirmanten som ga bort alt hun fikk
Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.
Må si jeg ikke skjønner helt at så mange klager på at russen bruker så mye penger (ofte opptjent selv), men like fullt synes det er ok at noen sløser vekk alt av konfepenger.
Vet ikke om den var rettet mot meg blant annet, men føler meg truffet. "Russetråden" og det jeg prøver å få fram der er at noen har fått økonomiske problemer pga nye ønsker underveis som ikke var budsjettert opprinnelig. Eks. jakker med russebussnavnet for kr. 2600,- pr. stk, egen russebusslåt som var budsjettert, men da var allerede flere ute å kjøre økonomisk og foreslo å droppe russebusslåta på 40 000 kroner osv.
Ikke alle har opptjent det selv og det er et voldsomt gruppepress underveis her.... Ja, alle kan trekke seg når de ser at det blir for dyrt, men da betyr det mer penger å betale for russen som blir igjen. Ikke minst usikkerheten på hvordan russetiden blir når en må finne andre enn de vennene en vanligvis vanker med for å få en fin russetid...osv.
Konfirmasjonspenger er penger konfirmanten HAR og som den velger hva den skal gjøre med, eller om foreldrene setter føringer for hva som får brukes og hva skal spares. Verre med å komme ut i et økonomisk uføre pga en russetid rett før man skal etablere seg og studere, og dermed trenger hver krone man har.
Avsporing ja... 
|