Vis enkelt innlegg
Gammel 29-05-11, 23:52   #8
him
Leser

him sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rapporten om voldtekt fra Oslo pd

Opprinnelig lagt inn av Olive Oyl, her.

jeg lurer litt på om andre også får inntrykk av etter å ha lest den, eller om det er jeg som sitter med noen heavy fargede briller på. Men jeg tror nesten man må lese hele rapporten for å kunne få et inntrykk av det (og for å forstå hva jeg mener når jeg henviser til den uten å utdype).

Jeg merker meg det du sier og jeg skal ta meg tid til å lese rapporten en annen dag, så får jeg heller komme tilbake til diskusjonen senere.

Opprinnelig lagt inn av Olive Oyl

At voldtekter henlegges er heller ikke noe nytt, og legges ikke frem som om det var slik i rapporten.

Men i oversikten (i linken du ga i HI) sier de:

Opprinnelig lagt inn av sitat

8. Mange voldtektsanmeldelser henlegges på grunn av egenart, og endel fordi de ikke tilfredsstiller juridisk definisjon. Skaper ny seksualkultur også nye behov for måter å møte de krenkede på?

Slik jeg leser rapporten ut fra punktene leser jeg:

På grunn av at kvinnelig seksualitet har endret seg, så er det per i dag flere anmeldelser av andre typer voldtekt enn den "klassiske overfallsvoldtekten", dette er problematisk fordi andre typer voldtekt enn den "klassiske overfallsvoltekten" er vanskelige å håndtere i det systemet (herunder den juridiske definisjonen) som eksisterer per i dag.

Jeg er også muligens farget av de artiklene jeg har lest som fokuserer på samme måte som jeg oppfattet det.