Vis enkelt innlegg
Gammel 08-06-11, 09:51   #26
Grøten
Ser fremover!

Grøten sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Sv: Når er ikke en hemmelighet hemmelig lengre?

Opprinnelig lagt inn av Turban Smukk, her.

Men altså, spiller de noen rolle for deg da? Hvis jeg forstår deg rett dreier det seg om en person som betror deg noe, for senere å betro andre akkurat det samme. Kanskje har vedkommende funnet ut at det ikke var så farlig likevel? Eller at det er flere hun stoler på (tydeligvis på sviktende grunnlag da)?

Eller misforstår jeg deg veldig her nå?

Tror du skjønner meg.
Uff, er så redd for å si for mye. Derfor det ble litt vanskeligere å forklare enn jeg hadde tenkt.

Opprinnelig lagt inn av Olive Oyl, her.

Okei, men jeg tror jeg forstod hva du mente, selv om jeg kanskje ikke tenker likt som deg om det? Dersom noen forteller meg en hemmelighet er det jo de som "eier" informasjonen, og jeg ser ikke hvorfor jeg skulle bli opprørt over at de fortalte det til andre i tillegg til meg. Er det det at du først får inntrykk av at du er "spesiell" for dem, og deretter oppdager at det kanskje ikke var helt slik likevel, som gjør at du reagerer?

Ja, jeg får absolutt en følelse av å være "spesiell". Jeg vet jo at jeg ikke er det, over for denne personen. For så straks vedkommedne møter noen andre, så får de høre det samme.
Og jeg ser den, men å "eie" hemmeligheten, altså.
Jeg føler bare at det skaper så mye "hemmeligsnakk" blandt en gruppe mennsker. Alle tror de bærer på verdifull info og så vet alle det.
Og da lurer jeg på om det kanskje er greit å si dette, til personen som forteller "hemmelighetene"?? For det skaper egentlig litt kaos. Eller i alle fall høre hvorfor vedkommende ønsker å gjøre det slik.

Forståelig??

Grøten er ikke aktiv   Svar med sitat