Vis enkelt innlegg
Gammel 14-06-11, 13:22   #1
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Livmor fra mamma

Dere som ser på dette som en selvfølge, har dere en idé om hvor omfattende kirurgi som skal til for å 1) operere ut en livmor inntakt, og 2) få den implantert? Og kan man si noe som helst sikkert om hvor stor sjansen er for å kunne bære frem et fullvokst, friskt foster i en 50 år gammel livmor?

Jeg vet ikke dette selv, men jeg ser for meg ganske omfattende inngrep for både mor og datter, med mulighet for ganske mange komplikasjoner og svært usikker sjanse for suksess. Jeg er ikke så veldig keen på å la både meg og datteren min gjennomgå omfattende kirurgi, for så å se at hun aborterer gang på gang etterpå. Eller enda verre føder alt for tidlig eller på annen måte ikke kan bære frem et friskt barn.

Sitat:

Bare én gang tidligere har det vært gjennomført en livmortransplantasjon. Det skjedde i Saudi-Arabia for 11 år siden, og da måtte livmoren opereres ut etter 99 dager på grunn av komplikasjoner.

Sitat:

- Det er mange års studier bak dette. Det skal være mulig å gjennomføre, men det er meget teknisk vanskelig. Livmoren skal festes med mange bånd, og man må klare å sikre blodforsyningen hvis den skal fungere på den rette måten. Det er imponerende hvis de får det til, sier han til VG.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat