Vis enkelt innlegg
Gammel 24-09-11, 11:04   #27
Meissa
stressmonster

Meissa sin avatar

Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: BLÆH... Brødbaking

Opprinnelig lagt inn av Leandra, her.

er også glad i hjemmebakte brød, men har også kjøpt noen av de ferdige melblandingene på butikken. MEN, lurer på om de er mindre sunne enn om mann blander de samme ingrediensene selv? inneholder de også masse tilsetningsstoffer? eller er det greit å bruke dem når man ikke gidder blande selv??

Jeg har sjekket dette og det er ikke tilsatt noe skummelt. Det står melbehandlingsmiddel (askorbinsyre) og jeg ble litt skeptisk helt til jeg oppdaget at dette er tilsatt i vanlig hvetemel og sammalt mel også. Så man kommer liksom ikke utenom selv om man blander det selv.

Ellers er det ikke tilsatt noe i disse pakkene som man ikke tilsetter når man baker uansett. Som litt salt og olje.

Jeg tror allikevel at det blir mye dyrere å kjøpe ferdigblandinger enn å blande selv, men billigere og sunnere enn å kjøpe ferdige brød.