Vis enkelt innlegg
Gammel 26-10-11, 13:50   #1
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Spinoff: Hvordan kan _dere_ gjøre justeringer som reduserer press og stress

Inspirert av Noorias spørsmål i likestillingstråden:

Opprinnelig lagt inn av Nooria, her.

Hvordan tenker dere andre som også er slitne at dere kan gjøre justeringer som reduserer presset og stresset?

Jeg ble altså inspirert til å svare, siden jeg veldig strukturert har gjort en stor rekke grep. Nå ser jeg resultatene komme
Det eneste er at jeg skulle ønske jeg var litt flinkere økonomisk

De endringene jeg har gjort er:
* ukehandler mat på nett og får levert på døra
* shopper så mye som mulig på nett av klær og andre praktiske greier
* personlig trener så jeg får så mye utav trening som mulig, lagt opp så jeg kan trene om morgenen før jobb (betaler barnevakt så jeg enten kan sove, eller trene om morgenen). Dog drar jeg ikke hjemmefra 0530 for å trene før jobb lengre slik jeg gjorde i tidliger år for å få det gjort.
* rutiner for å komme meg i seng tidlig
* slutte å gjøre alt forefallende arbeide etter 2300 og før 0600 slik jeg har gjort i perioder. Studere nattestid kan f.eks ikke anbefales (dog fikk jeg grei karakter, )
*redusert sosial deltagelse. Jeg går hyppig hjem fra sosiale treff etter 1 time, er sjelden noe sted mer enn 2timer
* reduserte forventninger til egen mulighet til å gjøre karriere
* justert jobb så jeg reiser mindre og så arbeidsgiver har mindre forventninger ift mitt ønske om å gjøre karriere/jobbe 140%/reise mye
* ordnet opp i økonomi og lån vha økonomisk rådgiver
* fått orden på rygg og smerter vha stor innsats hos PT, kiropraktor og massør
* endret diett for å få sunnere livsstil med god medisinsk avkastning også (vekt, kolesterol, generell helse)
* skille meg ( )
* flytte til bedre skole og nærmere jobb (fra 1 time hver vei før til 10min hver vei nå)
* sortert bort alt som har kostet energi.
* lært meg å prioritere egen helse og det å forebygge problemer
* lært meg å akseptere at ting er som de er, og gjøre det beste utav det. Punktum.

Sist redigert av m^2 : 26-10-11 kl 14:07. Årsak: åpent forum gitt
m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat