Sv: Hva synes du om fancy schmancy innpakning?
Opprinnelig lagt inn av gurgle, her.
Men da må man kjøpe papir som kan resirkuleres, vanlig glanset innpakningspapir skal mange steder kastes i restavfallet og ikke papiravfallet på grunn av at det ikke egner seg for resirkulering.
Fint at du gjenbruker stæsj!
Gjenbruk er også resirkulering, og det går fint an å finne enorme mengder av gavepapir som er resirkulerbart. Både papir som er ment for innpakning, og papir til annet bruk man kan være kreativ med. Jeg syns mer og mer av gavepapiret er resirkulerbart.
Opprinnelig lagt inn av LittLemen, her.
Nei, men som jeg skrev i mitt første innlegg i tråden, har jeg faktisk blitt spurt på julaften om hvor jeg har gjort av de flotte båndene og pynten som var på gavene vi (mann, barn og jeg) hadde fått fra eks-svigermor. Etterfulgt av sukk og himling når det gikk opp for henne at jeg slett ikke hadde tatt vare på dem...
Sier ikke at ALLE er sånn, men slike opplevelser synes jeg er veldig ubehagelige. Flott med pene pakker, men giveren kan ikke forvente at mottakeren skal ta vare på stæsjet. Jeg har ikke noe sted for sånt, og sjansen for at det blir gjenbrukt hos meg er liten, så derfor orker jeg ikke å ta vare på sånt - det blir bare enda flere ting jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av...
Men da er det jo høfligheten til din svigermor det er noe feil med, ikke forseggjorte innpakninger. Jeg vil tro at hun er i et betydelig mindretall altså.