Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva synes du om fancy schmancy innpakning?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-10-11, 11:33   #41
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva synes du om fancy schmancy innpakning?

Opprinnelig lagt inn av LittLemen, her.

Når det ER greit å hive innpakningen så er det jo greit, men det tror jeg ikke det er for alle som bruker mye tid og penger på å pakke inn gavene.
Når det ligger en forventning om at man A) skal rose innpakningen opp i skyene (gjerne mange ganger) og B) skal ta vare på bånd, sløyfer og pynt, så blir det feil for meg. Da vil jeg mye heller ha en butikkinnpakket gave, som jeg med god samvittighet bare kan kaste papiret og båndet til!

Men hvordan vet du at det ligger slike forventninger til grunn? Står det på kortet?

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-11, 11:35   #42
Mrs. S
Bør lage seg en tittel selv

Mrs. S sin avatar

Medlem siden: Sep 2011
Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg synes det er bortkastet med slik innpakning til f.eks julefeiring med familien og et juletre som nesten svelges opp i gavehaugen. Så spesiell innpakning får ikke tid til å bli beundret. Det er så mange pakker som skal åpnes.

Voksen bursdagsfeiring, sølvbryllupsdag, mindre selskaper er det absolutt flott. Må tilpasse mengden av innpakning til anledningen. Jeg er fornøyd hvis jeg har klart på brette papiret pent og fått til sløyfene. Å legge på lag på lag av blonder, glitter og fjær ville jeg ikke klart å finne tid til, sorry!

Emm nevner gaveposer, helt enig, jeg liker også å bruke disse. De kan også gjenbrukes.

Mrs. S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-11, 12:27   #43
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 639
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Og det har aldri falt meg inn at noen skulle bli lei seg fordi de mottar en pent innpakket gave.

Det er selvsagt bare å hive innpakningen etterpå uansett.

Der er jeg også. Dette er en av de tingene jeg virkelig aldri har vurdert som er problemstilling før jeg havnet på forum. Alt folk gidder å bli fornærmet over, altså!

Jeg elsker å pakke inn fint, og bruker gjerne bånd i stoff, ponponger, pepperkaker og hjemmelagede navnelapper. Men jeg kan like gjerne pakke inn noe i avispapir og gjøre det til en greie, som at alt er veldig shiny og blingbling.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-11, 12:29   #44
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.

Jeg er sånn som aldri har innpakkingspapir, og om jeg har innpakkingspapir så har jeg i alle fall ikke gavebånd. Og gir bort gaver som er veldig enkelt og tradisjonelt innpakket på det beste, og gaver innpakket i gråpapir eller alumimiumsfolie på det verste. Jeg har ikke mottatt noen klager da.

Folk må gjerne gi meg gaver ,men sånn fancy schmancy innpakking til meg er å kaste perler for svin.

Dette kunne jeg også ha skrevet. Kunne ikke brydd meg mindre.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-11, 12:39   #45
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg elsker å legge flid i innpakning av gaver. Koselig å få, koselig å gi.
Mye av det som er vist i HI er btw gjenbrukspapir som rester av tapet, bånd o.l. og jeg sparer på mye rart som kan brukes til innpakning.
Jeg kan også som Tallulah pakke inn i avispapir, hamp, kongler, rognebær o.l., det blir en fin høstgave f.eks.

Lager de fleste til og fra lappene selv.

Gammel 27-10-11, 12:39   #46
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det går an å stryke papir og ta vare på det, for så å bruke det på nytt

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-11, 13:00   #47
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Jeg liker å gjøre meg litt flid når jeg pakker inn, men jeg er langt fra klar til å kjøpe en egen bok om emnet!

Ellers setter jeg pris på å motta en gave i pimpet innpakning, men da må innholdet stå i stil med omslaget. Jeg hadde følt meg litt snytt dersom en gave a la de i hovedinnlegget her hadde inneholdt en fem-pack med truser fra Cubus, for å si det sånn.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-11, 13:04   #48
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Jeg liker å gjøre meg litt flid når jeg pakker inn, men jeg er langt fra klar til å kjøpe en egen bok om emnet!

Ellers setter jeg pris på å motta en gave i pimpet innpakning, men da må innholdet stå i stil med omslaget. Jeg hadde følt meg litt snytt dersom en gave a la de i hovedinnlegget her hadde inneholdt en fem-pack med truser fra Cubus, for å si det sånn.

Det har jeg faktisk ALDRI tenkt på. For de gavene som er mest "pimpet" fra meg er stortsett de hjemmelagde gavene fra meg... Hva slags innpakning kvalifiserer hjemmelagde gaver til?

Gammel 27-10-11, 13:05   #49
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tuller du?! Hva slags snobbeholdning er det?

Gammel 27-10-11, 13:06   #50
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Er du seriøs?

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-11, 13:11   #51
cilen
re:designer

cilen sin avatar

cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Sønnen min på 16 syns det er hysterisk morsomt med "lag på lag"-innpakking. Til slutt sitten man igjen med et snytt uttrykk og en bitteliten gave.. hahaha

Gammel 27-10-11, 13:12   #52
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg liker fine pakker.

Gammel 27-10-11, 13:21   #53
gurgle
Inhabil

gurgle sin avatar

gurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populær
Standard

Pent er det jo, men jeg syns det er totalt unødvendig.

Jeg pakker stort sett gaver inn i gråpapir. Så limer vi på noen klistremerker hvis gaven er til et barn. Eller ungene tegner på det. Til/fra skriver vi rett på papiret. Og så kan papiret resirkuleres, som er hovedpoenget mitt i å bruke gråpapir.

Gammel 27-10-11, 13:22   #54
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Jeg tenker omvendt. Dersom gaven ikke er så hinnsides gjennomtenkt og dyr og personlig kan man heve det litt ved å pakke pent og gjennomført inn. Jeg ville blitt mer glad for trusene fra Cubus hvis de var pakket inn i rosa silkepapir. Fordi totalopplevelsen ble bedre, ikke fordi trusene ble finere.

Gammel 27-10-11, 13:26   #55
Michelle
X First Lady

Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Jeg synes det er koselig å få slike pakker. Trenger ikke være brukt dyrt papir. Det er utrolig hvor mye lekkert noen kreative kan få ut av gråpapir og hyssing mm. Selv er jeg ikke så flink.
Skulle det ligge truser inni ville jeg blitt glad bare de ikke er i str "hest"

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-11, 13:28   #56
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av gurgle, her.

Pent er det jo, men jeg syns det er totalt unødvendig.

Egentlig så er det jo unødvendig å pakke inn gaver i det hele tatt, jeg tror ikke akkurat nødvendigheten er hovedmotivasjon, altså.

Opprinnelig lagt inn av gurgle, her.

Jeg pakker stort sett gaver inn i gråpapir. Så limer vi på noen klistremerker hvis gaven er til et barn. Eller ungene tegner på det. Til/fra skriver vi rett på papiret. Og så kan papiret resirkuleres, som er hovedpoenget mitt i å bruke gråpapir.

Tja, man kan fint resirkulere andre typer innpakning også, ikke bare gråpapir. Jeg tar ofte vare på fine bånd og annet stæsj, og bruker det på nytt. Det er veldig sjeldent jeg kjøper masse ferdigdill til gavene.

Gammel 27-10-11, 13:34   #57
cilen
re:designer

cilen sin avatar

cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har kjøpt (fikk med på kjøpet) en mappe full av gamle store noteark hos "Skrot-Thor" jeg tenkte å bruke til julegaver..

Gammel 27-10-11, 13:36   #58
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gammel 27-10-11, 13:37   #59
gurgle
Inhabil

gurgle sin avatar

gurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Egentlig så er det jo unødvendig å pakke inn gaver i det hele tatt, jeg tror ikke akkurat nødvendigheten er hovedmotivasjon, altså.

Joda, men alt dillet syns jeg er helt unødvendig.

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Tja, man kan fint resirkulere andre typer innpakning også, ikke bare gråpapir. Jeg tar ofte vare på fine bånd og annet stæsj, og bruker det på nytt. Det er veldig sjeldent jeg kjøper masse ferdigdill til gavene.

Men da må man kjøpe papir som kan resirkuleres, vanlig glanset innpakningspapir skal mange steder kastes i restavfallet og ikke papiravfallet på grunn av at det ikke egner seg for resirkulering.

Fint at du gjenbruker stæsj!

Gammel 27-10-11, 13:37   #60
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av cilen, her.

Sønnen min på 16 syns det er hysterisk morsomt med "lag på lag"-innpakking. Til slutt sitten man igjen med et snytt uttrykk og en bitteliten gave.. hahaha

Så det finnes faktisk noen som synes slike gaver er morsomme å altså. Jeg har alltid lurt på hvem de er.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:08.