|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
stoffavhengig
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva synes du om fancy schmancy innpakning?Det er pent, men totalt unødvendig.
![]() |
#22 |
Helt vanlig
|
![]() Sv: Hva synes du om fancy schmancy innpakning?Nei, det er ikke for meg. Jeg er ikke glad i å måtte sitte å ta vare på slikt dill i ettertid og jeg får dårlig samvittighet om jeg bare kaster det slik jeg pleier.
![]() |
#23 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() Sv: Hva synes du om fancy schmancy innpakning?
Enig med deg. Det er ikke alltid det trenger å være så fancy heller for å vise at det ligger omtanke i innpakningen. Jeg synes gråpapir med garn er veldig fint.
![]() |
#24 |
Borte
|
Oj, det kunne aldri falt meg inn å tenke sånn. Jeg tenker bare at giveren liker å pakke pene gaver - ikke at det er noen forskjell på tanken bak å gi en gave.
![]() |
#25 |
Prettiest mess ever seen
|
Enig med deg, Kasia. På samme måte som de av oss (
![]() |
#26 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Hva synes du om fancy schmancy innpakning?Bryr meg veldig lite om korleis pakken ser ut. Sjølv kan eg godt finne på å pakke inn i julepapir midt på sommeren. Eller bokbind. Man tager hva man haver! Og så har eg aldri bånd som matchar, så då droppar eg det likegodt.
![]() |
#27 |
Textrovert
|
![]() |
#28 |
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
Ikke det at en gave med butikkpapir ikke er like fint å få. For all del. Men er det vakkert og omtenksomt pakket inn, blir jeg veldig glad. På samme måte som om at jeg blir ekstra glad for et dikt på kortet, at giveren har strikket sokker til meg eller noe annet som er litt personlig. Jeg tror kanskje at for meg er den symbolske betydningen av gaven vel så viktig som nytteverdien? Jeg mottar jo gaver, og gir gaver, til dem jeg liker godt, for meg er det å pakke inn ekstra pent eller personlig, en måte å vise det på. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() Sv: Hva synes du om fancy schmancy innpakning?Jeg er litt blandet. Hyggelig at noen gjør seg bryet på en måte, selv om jeg ikke er der selv. Men så river man det jo opp og alt blir kastet. Da kommer den litt leie følelsen. Men pakken må jo åpnes, må den ikke? |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Hva synes du om fancy schmancy innpakning?Jeg elsker å pakke inn gaver pent og nekter alltid butikkansatte å pakke inn gavene for meg, med mindre jeg er hos en gullsmed eller på Illums Bolighus, hvor de vet hva de driver med. (Lørdagshjelper i julerushet kan påføre meg magesår med knotingen sin og det stygge resultatet. Forøvrig synes jeg det skulle være skuddpremie på folk som ber om å få gavene innpakket i julerushet – og på ekspeditører som sier ja til å gjøre det!)
Jeg tror på ingen måte at det ligger et skjult budskap bak en gaveinnpakning, enten den ser slik eller slik ut. Jeg gjør det bare fordi jeg liker å gjøre det og det gir meg personlig glede. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Det forstår jeg. Svigermor er slik. Hun er opptatt av estetikk på alle hold, og å gjøre ting, hus, verden, kaker, pakker, klær, seg selv, andre, et.c. pene, gir henne glede. Noen liker sånt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Bedreviter
|
Du får meg til å høres ut som en hæppymuffinsdame. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Fortynnet
|
Enig. Og jeg blir absolutt ikke lei meg om jeg får en gave som er slurvete pakket inn, gaver er alltid hyggelig å få uansett hvordan de ser ut utenpå. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Hva synes du om fancy schmancy innpakning?Synes det er fint med innpakning der man ser at giver har lagt litt arbeid i det. Blir absolutt ikke sur! |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Hva synes du om fancy schmancy innpakning?Jeg liker det.
![]() |
![]() |
#37 |
Leser
|
Jeg personlig brukte ofte mye tid på innpakningen da jeg var student og ikke hadde råd til å legge all verdens med penger i gaven. (Jeg ser at folk antyder at innpakningen kanskje koster mer enn papiret, men innpakkning er generelt sett veldig billig. Ofte holder det med feks en kopimaskin for å lage skikkelig kule pakker.)
Yngste jenta mi kunne ha funnet på å blitt det.
![]() |
#38 |
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
![]() Sv: Hva synes du om fancy schmancy innpakning?Forresten så får jeg veldig fine pakker av broren min. Han tar gjerne en plastpose, kanskje litt hyssing og skriver med sprittusj på. Med store, litt skeive bokstaver. Han synes pakker er litt flaut og klamt å få og gi, og forsøker å fremvise en veldig nonchalant og tøff holdning til det hele. Han kjøper dog alltid akkurat det vi ønsker oss mest av alt. Kule, barske storebroren min lager også de aller fineste pakkene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Hva synes du om fancy schmancy innpakning?Jeg synes det er fint. Men det føles litt, tja, unødvendig?
![]() |
#40 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Når det ER greit å hive innpakningen så er det jo greit, men det tror jeg ikke det er for alle som bruker mye tid og penger på å pakke inn gavene.
![]() |
|
|