Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva synes du om fancy schmancy innpakning?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-10-11, 10:20   #21
Frøydis
stoffavhengig

Frøydis sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva synes du om fancy schmancy innpakning?

Det er pent, men totalt unødvendig.

Gammel 27-10-11, 10:22   #22
Mani
Helt vanlig

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 1
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nei, det er ikke for meg. Jeg er ikke glad i å måtte sitte å ta vare på slikt dill i ettertid og jeg får dårlig samvittighet om jeg bare kaster det slik jeg pleier.

Føler meg også mer betydningsfull om innholdet er brukt mer energi på enn innpakningen.

Gammel 27-10-11, 10:22   #23
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Jeg synes nå disse som var avbildet var litt over the top, men jeg liker godt å få pakker som tydelig er pakket inn med omhu. Det gir meg en følelse av å bety noe spesielt for personen som har pakket det inn.

Selv har jeg nok ikke evner (eller tålmodighet) i den retningen.

Enig med deg. Det er ikke alltid det trenger å være så fancy heller for å vise at det ligger omtanke i innpakningen. Jeg synes gråpapir med garn er veldig fint.

Gammel 27-10-11, 10:24   #24
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Drømmedama, her.

Jeg blir veldig glad for å få gaver med lekker innpakning, jeg opplever det som en personlig og hyggelig gest, det føles som om giveren bryr seg mere.

Oj, det kunne aldri falt meg inn å tenke sånn. Jeg tenker bare at giveren liker å pakke pene gaver - ikke at det er noen forskjell på tanken bak å gi en gave.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-11, 10:28   #25
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Oj, det kunne aldri falt meg inn å tenke sånn. Jeg tenker bare at giveren liker å pakke pene gaver - ikke at det er noen forskjell på tanken bak å gi en gave.

Enig med deg, Kasia. På samme måte som de av oss ( ) som legger altfor mye tid i fænsismænsi bursdagskaker gjør det jo fordi vi selv har glede av det, ikke fordi vi bryr oss mer om bursdagene til barna våre?

Jeg synes det var en pussig innstilling, og håper virkelig ikke at vi som velger kan-du-pakke-inn-for-meg-takk-løsningen fremstår som vi ikke bryr oss.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-11, 10:30   #26
Simone
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Sep 2007
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Bryr meg veldig lite om korleis pakken ser ut. Sjølv kan eg godt finne på å pakke inn i julepapir midt på sommeren. Eller bokbind. Man tager hva man haver! Og så har eg aldri bånd som matchar, så då droppar eg det likegodt.

Gammel 27-10-11, 10:31   #27
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Jeg liker best å få enkle pakker med minimalt med dill der jeg kan kaste alt rett i søpla. :innrømmer: Jeg tar den gjerne uten bånd, også.

:miljøengel:

:medmiljøengel:

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-11, 10:35   #28
Drømmedama
keep on dreaming

Drømmedama sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Ikke det at en gave med butikkpapir ikke er like fint å få. For all del. Men er det vakkert og omtenksomt pakket inn, blir jeg veldig glad. På samme måte som om at jeg blir ekstra glad for et dikt på kortet, at giveren har strikket sokker til meg eller noe annet som er litt personlig. Jeg tror kanskje at for meg er den symbolske betydningen av gaven vel så viktig som nytteverdien? Jeg mottar jo gaver, og gir gaver, til dem jeg liker godt, for meg er det å pakke inn ekstra pent eller personlig, en måte å vise det på.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-11, 10:48   #29
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg er litt blandet. Hyggelig at noen gjør seg bryet på en måte, selv om jeg ikke er der selv. Men så river man det jo opp og alt blir kastet. Da kommer den litt leie følelsen. Men pakken må jo åpnes, må den ikke?

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-11, 10:49   #30
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg elsker å pakke inn gaver pent og nekter alltid butikkansatte å pakke inn gavene for meg, med mindre jeg er hos en gullsmed eller på Illums Bolighus, hvor de vet hva de driver med. (Lørdagshjelper i julerushet kan påføre meg magesår med knotingen sin og det stygge resultatet. Forøvrig synes jeg det skulle være skuddpremie på folk som ber om å få gavene innpakket i julerushet – og på ekspeditører som sier ja til å gjøre det!)

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Enig med deg, Kasia. På samme måte som de av oss ( ) som legger altfor mye tid i fænsismænsi bursdagskaker gjør det jo fordi vi selv har glede av det, ikke fordi vi bryr oss mer om bursdagene til barna våre?

Jeg synes det var en pussig innstilling, og håper virkelig ikke at vi som velger kan-du-pakke-inn-for-meg-takk-løsningen fremstår som vi ikke bryr oss.

Jeg tror på ingen måte at det ligger et skjult budskap bak en gaveinnpakning, enten den ser slik eller slik ut. Jeg gjør det bare fordi jeg liker å gjøre det og det gir meg personlig glede.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-11, 10:49   #31
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og det har aldri falt meg inn at noen skulle bli lei seg fordi de mottar en pent innpakket gave.

Det er selvsagt bare å hive innpakningen etterpå uansett.

Gammel 27-10-11, 10:52   #32
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg tror på ingen måte at det ligger et skjult budskap bak en gaveinnpakning, enten den ser slik eller slik ut. Jeg gjør det bare fordi jeg liker å gjøre det og det gir meg personlig glede.

Det forstår jeg. Svigermor er slik. Hun er opptatt av estetikk på alle hold, og å gjøre ting, hus, verden, kaker, pakker, klær, seg selv, andre, et.c. pene, gir henne glede. Noen liker sånt.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-11, 10:53   #33
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Dronningen, her.

Det forstår jeg. Svigermor er slik. Hun er opptatt av estetikk på alle hold, og å gjøre ting, hus, verden, kaker, pakker, klær, seg selv, andre, et.c. pene, gir henne glede. Noen liker sånt.

Du får meg til å høres ut som en hæppymuffinsdame.

Gammel 27-10-11, 10:53   #34
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og det har aldri falt meg inn at noen skulle bli lei seg fordi de mottar en pent innpakket gave.

Enig. Og jeg blir absolutt ikke lei meg om jeg får en gave som er slurvete pakket inn, gaver er alltid hyggelig å få uansett hvordan de ser ut utenpå. Men jeg verdsetter det og føler det som en ekstra omtanke å få en pakke som noen har lagt litt jobb i å få til å se pen ut.

Jeg ser absolutt verdien i å få ting til å se fine ut, sånn på generell basis. Men jeg er fullt klar over at ikke alle ser poenget i det.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-11, 10:57   #35
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Synes det er fint med innpakning der man ser at giver har lagt litt arbeid i det. Blir absolutt ikke sur!
Selv er jeg en kløne på området og har derfor lagt min elsk på fine gaveposer av alle slag, som jeg kan legge litt silkepapir på toppen, og så er den ferdig.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-11, 11:22   #36
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg liker det. Mine er nok ikke fullt så dillete, og om jeg ikke er i humør så lar jeg bare være. Å få slike gaver er også helt ok, og de fineste legges selvsagt på de mest synlige stedene under juletreet. Synd det aldri er mange nok av dem til å skjule de digre gavene med det urstygge Toys R Us-papiret.

Gammel 27-10-11, 11:22   #37
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mani, her.

Føler meg også mer betydningsfull om innholdet er brukt mer energi på enn innpakningen.

Jeg personlig brukte ofte mye tid på innpakningen da jeg var student og ikke hadde råd til å legge all verdens med penger i gaven. (Jeg ser at folk antyder at innpakningen kanskje koster mer enn papiret, men innpakkning er generelt sett veldig billig. Ofte holder det med feks en kopimaskin for å lage skikkelig kule pakker.)

Nå er jeg litt opp og ned, jeg liker å pakke inn ting pent. Men pakker som skal sendes pynter jeg aldri. Noe som jeg liker godt til voksne er å ha deler av gaven utenpå. Feks bruke flaxlodd som til- og fra-lapp.

Yngste jenta mi kunne ha funnet på å blitt det. (Hun er blitt miljøhjernevasket av barnehage og skole, gråt i går da vi skulle ut og kjøre og mannen startet bilen før hun fikk på sikkerhetsbeltet, og denne forurensningen var totalt unødvendig mente hun! Noen i familien blir i alle fall glad når vi mister parkeringen vår den 13.november ...)

Gammel 27-10-11, 11:23   #38
Drømmedama
keep on dreaming

Drømmedama sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Forresten så får jeg veldig fine pakker av broren min. Han tar gjerne en plastpose, kanskje litt hyssing og skriver med sprittusj på. Med store, litt skeive bokstaver. Han synes pakker er litt flaut og klamt å få og gi, og forsøker å fremvise en veldig nonchalant og tøff holdning til det hele. Han kjøper dog alltid akkurat det vi ønsker oss mest av alt. Kule, barske storebroren min lager også de aller fineste pakkene.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-11, 11:25   #39
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes det er fint. Men det føles litt, tja, unødvendig?

Jeg tenker også på bryllupsgaver.. hvor mange som er fint innpakket, men ingen får jo sett det For alt pakkes jo opp av noen og blir lagt frem, og alt papiret kastes. Så sånn sett er innpakking ganske wasted noen ganger

Jeg synes gråpapir med bånd på nesten er noe av det fineste :enkel:

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-11, 11:29   #40
LittLemen
Bør lage seg en tittel selv

LittLemen sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
LittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Når det ER greit å hive innpakningen så er det jo greit, men det tror jeg ikke det er for alle som bruker mye tid og penger på å pakke inn gavene.
Når det ligger en forventning om at man A) skal rose innpakningen opp i skyene (gjerne mange ganger) og B) skal ta vare på bånd, sløyfer og pynt, så blir det feil for meg. Da vil jeg mye heller ha en butikkinnpakket gave, som jeg med god samvittighet bare kan kaste papiret og båndet til!

Hos meg blir sløyfer og pynt sannsynligvis bare til rot hvis jeg ikke kaster det - og jeg liker ikke å måtte ha dårlig samvittighet for at jeg ikke tar vare på innpakningen

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:38.