Sv: Cupcakes, feminismens død?
Du må jo få velge akkurat som du vil, Blåklokke, og jeg ser da ikke ned på noen for valgene de tar. :liberalist: Men det gir ikke dine meningsfeller rett til å si, med betonet tyngde: - Ja, for det handler om å velge å prioritere familien, altså, vi velger å kose oss sammen, ikke bare jage etter matrielle verdier.
Altså er det respekten andre veien, for våre valg, vi som ønsker å definere oss selv som noe annet enn mødre og oppriktig mener at barna våre har det bedre i barnehage enn hjemme med en løve i bur. Og selvsagt også med en porsjon takt overfor de som overhodet ikke har noe valg; det er ikke gitt at man faktisk KAN velge å være hjemme.
Jeg sier ikke at du uttrykker disse meningene, men det er altså den tonen som provoserer mange av oss i disse bloggene. Sammen med dårlig ortografi og utstrakt bruk av rosa slikkepotter og krampe i enter-tasten, for min egen del.
Hvis folk trives hjemme og har råd til det, gjerne for meg. (Men jeg er ikke med på at man bedriver samfunnsnyttig arbeid per se, siden jeg mener at barna har det like godt i barnehage. Dette er det så klart lov å være uenig i.)
|