Vis enkelt innlegg
Gammel 06-12-11, 08:00   #3
Nooria
Stadig underveis

Nooria sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Cupcakes, feminismens død?

Opprinnelig lagt inn av Blåklokke, her.

Mange av dere beskylder hjemmeværende mødre (i motsetning til dere utearbeidene), for å ha all verdens tid til selvrealisering og dekorering. Jeg inviterer dere alle til å tilbringe en uke hos med slik at dere ser hvordan virkeligheten hjemme egentlig kan være... ... Synes faktisk at dere heller kan gi de/oss litt anerkjennelse for å ha mot til å gå imot strømmen og ta sine egen valg utifra sine verdier.

Ang tap av pensjonspoeng så er det ikke snakk om å være hjemmeværende for all evighet og jeg har vært yrkesaktiv en god del år i løpet av mitt voksne liv...

Regner med jeg får mye pepper for dette men jeg ble nødt til å vise at det kan være andre sider ved denne saken også.

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Du må jo få velge akkurat som du vil, Blåklokke, og jeg ser da ikke ned på noen for valgene de tar. :liberalist: Men det gir ikke dine meningsfeller rett til å si, med betonet tyngde: - Ja, for det handler om å velge å prioritere familien, altså, vi velger å kose oss sammen, ikke bare jage etter matrielle verdier.

Tenk så kult det hadde vært om vi jenter kunne heie på hverandre i stedet for å være så snar til å kritisere hverandre for hverandres prioritering. Da kunne vi senket skuldrene og konsentrert oss om det som er viktig.

Jeg er med i en gjeng hvor denne type tema diskuteres heftig. To har vært hjemmeværende noe år, mens en har det som mission i livet å få alle kvinner ut i jobb. Alle har høy utdanning, en av de som er hjemme har to mastergrader. Jeg er overbevist om at hun når langt når hun først kommer seg ut i arbeidslivet igjen. Den andre av de to som har vært hjemmeværende har nå startet eget firma. Hun er designer og produktene hennes selger kjempebra. Fortsatt får hun pepper for at hun ikke er ute i en åttetilfirejobb. Det er så snevert!

Jeg er så lei av at vi kvinner stiller så mange krav til hverandre som stiller oss i en krysspressituasjon. La oss heller heie hverandre frem!

Når det gjelder bloggere, så er det mange som fremstår som husmorbloggere men som har en karriere ved siden av.

F.eks
www.dengodefeen.blogspot.com er f.eks geolog og jobber i oljebransen.
http://sukkertoyforoyet.blogspot.com/ er lærer (i likhet med mange andre bloggere)
http://emmelines.blogspot.com/ er verneombud (kanskje ikke et godt eksempel siden det fremgår tydelig av bloggen at hun har en slik jobb).
http://trinesmatblogg.no/ er jurist i et direktorat.

Kan vi ikke bare anerkjenne at en kvinnelig geolog trenger utløp for glade farger, kreativitet og feminin stil eller at en som som daglig forholder seg til regelverk vil ha utløp for sin behov for å lage mat? Det er ikke mindreverdige sysler. Det er sysler mange, spesielt mange kvinner har stort behov for å ha i sitt liv.