Vis enkelt innlegg
Gammel 03-02-12, 13:07   #4
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nivådelt opplæring

Opprinnelig lagt inn av Minerva, her.

Samtidig klarer jeg ikke å ikke få litt sutre-følelse over denne holdningen.

Men hvorfor skulle de flinke ungene bli voksne og ansvarsfulle tidligere enn de svakere elevene? De svake elevene blir jo utfordret og må strekke seg konstant. De slipper ikke unna, med mindre de kommer til en lærer som gir dem opp.

Flinke elever blir ikke utfordret i det hele tatt. Min tredjeklassing har ikke måttet anstrenge seg det aller minste unntatt hvis vi foreldrene utfordrer henne til noe. Og jeg forventer ikke det av henne heller – hvor skulle hun lært det fra?

Det er sløsing.

Jeg er kjapp, analytisk og har arbeidskapasitet langt over snittet. Den første gangen jeg måtte strekke meg litt på felt som ikke var mine umiddelbare yndlinger (for der har jeg alltid hatt naturlig indre driv), var da jeg begynte på elitevideregående. Og den første gangen jeg begynte å jobbe opp mot kapasiteten min, var da jeg havnet i tidenes flinkisprosjekt sammen med de skarpeste folkene jeg noen gang har møtt. I en alder av 34.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat