Jeg ville laget gulasj, og hatt brød til Det kan lages med storfekjøttt, eller også kjøttdeig. Jeg bruker denne: Til 4 personer • 300-400 gram kjøttdeig (jeg brukte karbonadedeig) • 2 løk • 1-2 ss. Margarin • 1-2 ts paprikakrydder • 4-6 poteter • 1 ts. Salt • Litt pepper • 1 liter vann med 2 terninger buljong • 2 ss. tomatpure • 1 boks hermetiske tomater Jeg hadde også i 3-4 gulrøtter i biter. Fremgangsmåte: • Rens og hakk løken • Skjær poteter i terninger • Smelt litt margarin i en gryte og fres (la den bli gylden) løken. Krydre løken med paprikapulver • Ha potetene i gryta • Tilsett salt, pepper, vann og buljong, tomtapure og tomater på boks • Brun kjøttdeigen i stekepanne og ha den i gryta. Kok ut stekepanna med litt vann og ha det også i gryta. • La det koke i ca. 10 minutter Serveres med for eksempel hvitløksbaguetter eller rundstykker. Denne er nesten bedre dagen etter, så det er en super rett å lage kvelden før man skal servere den. Her er også en oppskrift: http://www.matprat.no/sunn/sunne-opp...pe-fra-ungarn/