Vis enkelt innlegg
Gammel 12-04-12, 10:06   #78
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skolearrangementer og foreldreinnsats

Opprinnelig lagt inn av Darth, her.

Jeg syns det er superegoistisk å ikke bidra til 17. mai-arrangementet det året det er "din tur". De fleste har ikke mer enn to-tre barn, så det ryker to-tre 17. maier for de fleste. (På mindre steder er det kanskje sånn at hele bygda bidrar til 17. mai uansett hvilken klasse barnet går i, men på større steder er det vanlig at 4. eller 5. trinn arrangerer)

Jeg kjenner flere i Oslo som har barn på skoler der det er tre klassetrinn som arrangerer - f.eks. 1., 3. og 5. klasse. Har man da to-tre barn som er skjevt fordelt i forhold til dette, risikerer man fort å måtte bidra hvert år i ganske mange år. Da skjønner jeg at man da kan bli temmelig lei (og så synes jeg jo også at da kan man ta til orde for et litt mindre omfattende arrangement, da).

Jeg har ikke noe forhold til felles 17. mai-opplegg på skolen, og Poden er i alle fall ikke interessert i det, men vi stiller opp de gangene det er vår klasses tur, det gjør vi jo. (Ett år med ansvar for lekene, og ett år med ansvar for maten.) Men aller helst kunne vi tenke oss å gjøre noe annet, hele familien, det innrømmer jeg gjerne.